کد خبر: ۴۸۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 22 August 2017
استاندار خوزستان گفت:‌ اختیارات شوراها باید بیشتر و اداره شهرها نیز به شوراها واگذار شود تا بدین وسیله بار اداره جامعه از دولت کم و به منتخبین خود مردم واگذار شود. 
  
غلامرضا شریعتی در همایش مشترک فرمانداران و منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر که امروز (سه‌شنبه 31 مرداد96) در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به یکی از بندهای قانون اساسی مبنی بر اینکه شوراها تبلور حاکمیت مردم و اراده آن‌ها در نظام مردم‌سالار دینی هستند، اظهارکرد: اجرای این بند از قانون اساسی، مداخله مردم در امر اداره جامعه را به صورت مستقیم ساری و جاری می‌کند، بنابراین امیدوارم این سنت مبارک که بیست سال از آغاز آن می‌گذرد، روز به روز گسترده‌تر شود و تداوم یابد. 
  
وی افزود: همواره مشکلات و مسایل بسیاری در هر جامعه‌ای وجود دارد و در راستای حل این مشکلات، من به شخصه جزو مدافعین سرسخت شوراها بودم. نظام شورایی، نظام نوپایی است و به تدریج به پختگی لازم خواهد رسید و بنا نیست که ابتدای هر کاری، انتظار بهترین‌ها را داشته باشیم. 
  
شریعتی تصریح کرد: از این بابت حضور مردم در اداره امور کاری بسیار ارزشمند و سنت حسنه‌ای است و با تمام کاستی‌ها، برآیند تا به اینجا مثبت بوده است. 
  
وی خطاب به اعضای شوراهای شهر خوزستان عنوان کرد: باید با تحمل و سعه صدر با مسایل و مشکلات برخورد و سعی شود و نقش کمک‌رسانی را به نحو احسن ایفاء کنیم. قطعاً وظیفه شوراها است که با مشورت‌پذیری، تحمل، سعه صدر و استمداد از مسئولین مختلف شهرستانی و استانی، در جهت بهبود وضعیت منطقه خود تلاش کنند. 
  
شریعتی تصریح کرد: من معتقدم خدمات واحد شهرها نیز باید به شوراها انتقال یابد و خدمات عمومی هم به تدریج به این شوراها واگذار شود. از طرفی اختیارات شوراها باید بیشتر و اداره شهرها نیز به شوراها واگذار شود تا منتخبین مردم به نحوی در این امر دخیل شوند و بار اداره جامعه از دولت کم و به منتخبین خود مردم واگذار شود. 
  
وی با تاکید بر این‎که باید از تجربیات کشورهای توسعه یافته در امر شوراها بهره برد، گفت: در عین حال ما موظفیم که تمام اعضای شوراها را به رعایت قانون، نظم و اداره صحیح امور توصیه کنیم؛ چرا که منتخبین شوراها از امروز به بعد دارای مسوولیتی مضاعف نسبت به مردم می‌شوند. اعضای شوراها باید نسبت به مردم و نهادهای قانونی پاسخگو باشند و با تشریک مساعی، شورایی خوب رقم بزنند و در جهت عمران و آبادانی گام بردارند. 
  
وی اظهار امیدواری کرد: شوراها و منتخبین آن در این راه در جهت اصلاح و بهبود مناطق خود گام بردارند و روز به روز خبرهای خوشی را برای مردم رقم بزنند و آنقدر مثمرثمر کار کنند که مردم همواره از آن‎ها به نیکی یاد کنند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار