کد خبر: ۴۸۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 23 August 2017
در آستانه هفته دولت، پروژه آبرسانی به شهر مرزی بستان در قالب طرح غدیر در 80کیلومتری شمال غرب اهواز عصر سه شنبه با حضور استاندار خوزستان به بهره برداری رسید و همزمان نیز عملیات اجرایی طرح مهم آبرسانی از بستان به پایانه مرزی چذابه آغاز شد.

به گزارش ایرنا برای اجرای این طرح ملی 2هزار و 200میلیارد ریال از اعتبارات سازمان آب و برق خوزستان هزینه شده است.

با اجرای این طرح آب مورد نیاز و مطلوب این شهر مرزی تا افق 1425 تامین شد.

همچنین با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان طرح آبرسانی از بستان تا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز به طول 27کیلومتر شروع شد.

در این طرح احداث خط انتقال آب با لوله فایبر گلاس به قطر 300 میلیمتر و با ظرفیت انتقال 40 لیتر در ثانیه و ذخیره چهارهزار متر مکعب در شبانه روزبا اعتباری بالغ بر200میلیارد ریال در دستور کارسازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفته است.

این طرح قرار است طبق برنامه تا سه ماه آینده همزمان با حضور کاروان های زائران اربعین حسینی به صورت ضربتی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به بهره برداری برسد.

استاندار خوزستان در آئین بهره برداری از طرح آبرسانی به بخش بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان گفت:حق مردم خوزستان است که از آب آشامیدنی باکیفیت بهره مند شوند.

وی امنیت، سلامت و آموزش را سه وظیف اصلی دولت برشمرد و گفت: تامین آب سالم و بهداشتی در راستای حفظ و ارتقا سلامت مردم است. 

به گزارش ایرنا پروژه آبرسانی به شهرهای غرب استان خوزستان شامل سوسنگرد ، حمیدیه ، هویزه ،بستان ، رفیع ، کوت سیدنعیم ، ابوحمیظه و چذابه به طول 128 کیلومتر و با هدف تامین آب آشامیدنی شهرهای دشت آزادگان از محل طرح آبرسانی غدیر از سال 1387 آغاز شد ولی با این حال این طرح تا سال 1393 تنها30درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

با تمهیدات منظور شده در 2 سال گذشته هم اکنون این طرح با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله بهره برداری قرارگرفته است. هدف این طرح درکوتاه مدت انتقال آب باکیفیت از بالادست رودخانه کرخه و در افق طرح انتقال آب از سد دز به شهرهای غربی خوزستان است.

خط انتقال آب فلزی به طول 25 کیلومتر از ایستگاه پمپاژ ام الدبس تا تصفیه خانه سوسنگردبه قطر1800میلیمتر ، خط انتقال آب فایبر گلاس به قطر 600 میلیمتر وبه طول 18 کیلومتر از تصفیه خانه سوسنگرد تا شهر هویزه ، خط انتقال آب فایبرگلاس به قطر 700میلیمتر وبه طول 27 کیلومتر ازتصفیه خانه سوسنگردتا شهر حمیدیه ، خط انتقال آب فایبر گلاس به قطر 400 میلیمترو به طول 33 کیلومتر از سوسنگرد به بستان و خط انتقال آب فایبر گلاس به قطر 400 میلیمتر و به طول 25 کیلومتر از شهر هویزه به رفیع اجزای اصلی این پروژه ملی محسوب می شوند و از محل اعتبارات عمرانی بخش آبرسانی سازمان آب وبرق خوزستان وارد فاز اجرا و بهره برداری شده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار