کد خبر: ۴۸۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 23 August 2017
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات اصلی مردم دشت آزادگان طی سنوات گذشته عدم بهره مندی از آب شرب با کیفیت مناسب بود.

قاسم ساعدی در حاشیه بهره برداری از پروژه آبرسانی به بستان و کلنگ زنی خط انتقال آب چذابه ، در گفت و گو با خبرنگار فارس در سوسنگرد اظهار کرد:انتقال آب شرب با کیفیت از طرح آبرسانی غدیر به تمامی شهرهای دشت‌آزادگان که توسط سازمان‌ آب وبرق خوزستان صورت گرفته است اقدامی بسیار مبارک و فرخنده است.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب مردم دشت آزادگان تصریح کرد:  یکی از معضلات اصلی مردم دشت آزادگان طی سنوات گذشته عدم بهره مندی از آب شرب با کیفیت مناسب بود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: اما با پیگیریهای صورت گرفته و تلاش شبانه روزی مدیران و مجریان پروژه مذکور،اکنون ECآب ورودی به دشت ازادگان از ۲۵۰۰ میکرو زیمنس بر سانتیمتر به ۱۱۰۰میکرو زیمنس بر سانتیمتر وکدورت آب از حدود ۲۰ به زیر ۵ ارتقا یافته است، که این دستاورد بسیار بزرگی است.

ساعدی متذکر شد: نباید از همت سازمان آب و برق خوزستان و پیگیریهای مکرر و شبانه روزی استاندار خوزستان در اجرای این طرح عظیم ملی و خدمت رسانی به مردم دشت ازادگان صرف نظر وچشم پوشی کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد شروع عملیات اجرایی تامین آب شرب زوار حسینی در پایانه مرزی چذابه نیز هستیم.

ساعدی توضیح داد:  شروع عملیات اجرایی جهت انتقال آب پایدار از طرح آبرسانی غدیر با لوله فایبر گلاس به قطر ۳۰۰ میلیمتر و فشار کاری ۱۰ بارو با سرانه مصرفی ۵۰ لیتر در شبانه روز جهت تردد و اقامت ۷۰ هزار نفردر پایانه در دستور کار سازمان و آب وبرق خوزستان قرار گرفته است.

دبیر کمسیون انرژی با اشاره به اهتمام سازمان آب وبرق خوزستان و مجریان طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان یادآور شد: با وجود کمبود منابع مالی، تلاش شبانه روزی آنها موجب اتمام خط انتقال آب ۳۳ کیلومتری سوسنگرد به بستان ۱۳۰ روز زودتر از زمان مقرر  انجام شد.

ساعدی ادامه داد: در واقع اگر این اهتمام در اتمام سریع این پروژه وجود نداشت،  امروز نمی توانستیم کلنگ پروژه انتقال آب به چذابه را به زمین بزنیم.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار این پروژه و شرکت تولیدی صنعتی فراسان به عنوان تولید و تامین کننده لوله های این مسیر تشکر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار