رفتگران طبیعت در واقع یک گروه مردمی است که هدفش نتنها تمیز کردن و جمع آوری زباله های رها شده در طبیعت می باشد بلکه بیش از آن به هدف بلند مدت فرهنگ سازی خانوادگی در خصوص پاکیزه نگه داشتن طبیعت پیرامونمان پرداخته است .
کد خبر: ۴۸۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 29 August 2017

به گزارش تابناک : در استان های شمالی و خصوصا مازندران نیز به دلیل تعدد بسیار مسافران و بازدید از طبیعت سرسبز استان نگاه خاصی از رفتگران طبیعت را برای پاکسازی به خود اختصاص داده است که نتیجه آن 289 برنامه طی این مدت بوده است.

 

رفتگران طبیعت  در حال حاضر در کشور 100 هزار عضو مردمی دارد که تا به حال 3500 برنامه  انجام داده اند.

 

سرپرست رفتگران طبیعت استان مازندران نیز در همین خصوص گفت : ما هر هفته جمعه‌ها، پاکسازی طبیعت، ساحل، دریا و جنگل را انجام می‌دهیم و این کار را به امید اینکه این فرهنگ در مردم ایجاد شود تا زباله‌های خود را در طبیعت باقی نگذارند، پیگیری میکنیم؛ چرا که در طبیعت کسی برای جمع‌آوری زباله وجود ندارد و زباله در جنگل‌ها باقی مانده و موجب آسیب جدی به آن خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اهمیت کنترل تولید زباله توصیه کرد که از نایلون‌ها کمتر استفاده و به جای آنها بیشتر از کیسه‌های پارچه‌ای‌ استفاده گردد.

ملکی در ادامه افزود : به مناسبت بزرگداشت روز جهانی نلسون ماندلا و کار داوطلبانه، برنامه پاکسازی در ساحل را همراه با حضور نماینده سازمان ملل داریم و امیدواریم روزی به طبیعت بیاییم که فقط از زیبایی‌های طبیعت لذت ببریم.

 

مراسم پاکسازی از سواحل فرح‎آباد ساری با حضور رئیس مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل، بهروز اسفندیاری رئیس منطقه غرب آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه، مریم صاحب‌زمانی عضو کمیسیون نجات و کمیته آموزش در فدراسیون جهانی و مسؤولان محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است.

همچنین در این مراسم، یک‎دستگاه ویلچر به یکی از معلولان اهدا شد که از طریق درآمد حاصل از فروش درب‌های بطری توسط انجمن رفتگران طبیعت مازندران خریداری شده بود.






منبع : شمال نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار