رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس ادامه داد: در این راستا پکیج‌های آموزشی و سیستم‌های نظارتی هوشمند برای خودروها، رانندگان و دانش آموزان تدارک دیده‌شده است.
کد خبر: ۴۸۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 30 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:محسن کلاری ظهر امروز در مراسم تجلیل از مسؤولان و عوامل ساماندهی سرویس مدارس در شیراز اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی استان فارس در ابتدا سرویس مدارس را مدارس سیار در نظر گرفت که نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی هستند و در این راستا مجموعه‌های آموزشی را تنظیم کردیم که در سال گذشته در اختیار خانواده‌ها و رانندگان قرار گرفت و محتوای این مجموعه‌های آموزشی اصول شهروندی و نحوه برخورد با ترافیک و برخورد رانندگان بادانش آموزان و همچنین ارتباط متقابل دانش آموزان و اولیا با رانندگان بوده است.

وی با بیان اینکه 120 هزار دانش‌آموز در سال گذشته از خدمات سرویس، با 10 هزار و 500 راننده و 17 هزار و 500 خودرو در شیراز استفاده کردند، ادامه داد: سال تحصیلی 96-97 تمام مراحل ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی بوده و هرگونه پرداخت وجه به‌صورت نقدی ممنوع است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس افزود: رانندگان متقاضی سرویس ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی 10 ساعته هستند، همچنین در راستای سرویس‌دهی بهتر، بسته‌هایی شامل بروشور و DVD مای آموزشی برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی در همین راستا تمام فعالیت‌های مربوط به سرویس مدارس نیز از حالت سنتی خارج و تماماً به‌صورت الکترونیکی شده است که همین امر موجب رضایت خانواده و آرامش خاطر والدین شده است.

کلاری تاکید کرد: نگاه ما امسال به سرویس مدارس یک نگاه تربیتی است و ما معتقدیم که سرویس‌ها یک مدرسه سیار برای دانش آموزان به‌حساب می‌آیند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس ادامه داد: در این راستا پکیج‌های آموزشی و سیستم‌های نظارتی هوشمند برای خودروها، رانندگان و دانش آموزان تدارک دیده‌شده است.

وی افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با پیشرفت‌هایی که حاصل می‌شود به استانداردهای جهانی در حوزه سرویس مدارس دست‌یابیم.

کنترل سرعت و مسیر حرکت سرویس‌های مدارس توسط سیستم‌های هوشمند

حمیدرضا آذری در خصوص سختی‌های کار سرویس مدارس اظهار داشت: باوجود استرس‌هایی که برای خانواده‌ها وجود دارد با در نظر گرفتن یک عامل اجرایی پخته و حرفه‌ای سعی کرده‌ایم تا حد امکان این استرس را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا ما تمام اطلاعاتی را مانند مشخصات هر خودرو، راننده خودرو و دانش آموزان داخل هر خودرو را توسط سیستم‌های هوشمند کنترل و با نصب جی‌پی‌اس در خودروها سرعت و مسیر حرکت آن‌ها را کنترل می‌کنیم.

رئیس آموزش و پروش استان فارس تفاوت کشور ما با کشورهای توسعه‌یافته را در مسائل پیش‌پاافتاده بیان کرد و اذعان داشت: امروزه در کشورهای توسعه‌یافته برنامه‌هایی مانند هنر، ورزش و انشاء و بهداشت و... از برنامه‌های آموزشی اصلی قرار داده‌اند که در کشور ما این برنامه‌ها جزو مستحبات به‌حساب می‌آید.

آذری تصریح کرد: این بحث در سرویس مدارس هم صدق می‌کند که در دیگر کشورها خودروهایی بارنگ و شکل مخصوص در نظر گرفته‌شده و در هر خودرو به همراه راننده 2 نفر کنترل دانش آموزان تدارک دیده‌شده است.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای آن در سراسر کشور خواهیم بود که امیدواریم روزبه‌روز با فعالیت متصدیان، در بحث سرویس مدارس و آموزش‌وپرورش همگام با کشورهای توسعه‌یافته شویم.

رئیس آموزش و پروش استان فارس افزود: ما با کمک تاکسیرانی و نیروی انتظامی و... شرکت‌های معتبر را برای این امر انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم در آینده تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرویس مدارس با خودروهای مدرن در سطح استان افزایش یابد.

 در پایان این مراسم از مسؤولان و عوامل ساماندهی سرویس مدارس تجلیل و قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار