جمیل شوهانی؛
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: تجار و بازرگانان این استان طی پنج ماه ابتدایی سال جاری بیش از 190 میلیون و 886 هزار دلار کالا به کشور عراق صادر کردند.
کد خبر: ۴۸۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 03 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جمیل شوهانی  اظهار کرد: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری 479 میلیون و 534 هزار و 6 دلار کالا از طریق گمرک استان ایلام مستقر در مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.
 
وی یادآور شد: 190 میلیون و 886 هزار و 741 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و 288 میلیون و 647 هزار و 285 دلار نیز مربوط به گمرک دیگر استان هاست که از این مرز به عراق صادر شده است.
 
معاون اداره صنعت ، معدن و تجارت ایلام از پیش بینی صادرات 2 میلیارد دلاری کالا ( گمرکات کشور و استان ایلام) تا پایان سال جاری از مرز مهران به عراق خبر داد و افزود: با اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه های 2 جانبه با استان های همجوار میسان، واسط، دیاله و بابل در عراق، برنامه ریزی برای 2 برابر شدن میزان صادرات در سال گذشته از مرز مهران انجام شد که بیشتر آنها تحقق پیدا کرد.
 
شوهانی اضافه کرد: پارسال 2 میلیارد و 300 میلیون و 730 هزار و 767 دلار کالا از مرز مهران صادر شد که 591 میلیون و 571 هزار و 502 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 709 میلیون و 159 هزار و 265 دلار نیز مربوط به گمرگات دیگر استان ها بود.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: عمده ترین اقلام صادراتی (سایر گمرکات) در پنج ماهه اول سال جاری از مرز مهران به عراق مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خودرو، قطعات خودرو و مواد پتروشیمی بوده است.
 
به گفته شوهانی بیشترین میزان کالای صادراتی استان ایلام به عراق نیز سیمان و محصولات کشاورزی است./م
ایرنا
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار