معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همدان گفت: 84 درصد از پرونده‌های اختلاف خانوادگی در همدان به مصالحه رسیده است.
کد خبر: ۴۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 18 June 2015
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همدان گفت: 84 درصد از پرونده‌های اختلاف خانوادگی در همدان به مصالحه رسیده است.

به گزارش فارس؛ علی خزایی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره ناجا در همدان اظهار کرد: از ابتدای امسال از طریق این مراکز 84 درصد از پرونده‌های اختلاف خانوادگی و یا ملکی به مصالحه رسیده است.

وی از فعالیت 50 نفر به‌عنوان مشاوره افتخاری در این مراکز خبر داد و گفت: این افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

معاون اجتماعی انتظامی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال به 7 هزار نفر در همدان مشاوره ارائه شده است، افزود: همچنین به 84 هزار نفر در محافل مختلف جمعیتی آموزشهای لازم مقابله با آسیب‌های اجتماعی داده شده است.

وی با بیان اینکه باید مردم را نسبت به وجود چنین مراکزی آگاه کرد، گفت: این موضوع در کاهش هزینه‌های اجتماعی و کاهش مراجعه به دوایر قضایی اثرگذار خواهد بود.

خزایی تأکید کرد: از سوی دیگر این مراکز از تبدیل یک اختلاف جزئی به یک مشکل بزرگ جلوگیری می‌کنند که این امر در تقویت بنیان خانواده‌ها نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه طلاق به هر شکلی چه به‌صورت آشکار و چه به صورت پنهان، ضربه جبران‌ناپذیری را بر پیکره خانواده و جامعه وارد می‌کند، خواستار توجه نسبت به این تهدیدات شد.

معاون اجتماعی انتظامی استان همدان فرهنگ استفاده از مراکز مشاوره را از موضوعاتی دانست که باید در جامعه نهادینه شود و ابراز داشت: به‌طور حتم یکی از ارکان فرهنگ‌ساز در این زمینه رسانه‌ها هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار