امام جمعه ابرکوه:
امام جمعه ابرکوه در جمع اعضای شورای اشتغال شهرستان گفت: اگر در شرایط سخت معیشتی امروز اشتغال هم نباشد، خانواده ها نابود می شوند، باید از مرحله آمارها گذر کنیم و وارد مرحله اجرایی شویم.
کد خبر: ۴۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵ 19 June 2015
به گزارش تابناک یزدجلسه شورای اشتغال شهرستان ابرکوه با حضور فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، امام جمعه و اعضای شورای اشتغال شهرستان در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه ضمن بیان گزارش از عملکرد شورای اشتغال شهرستان اظهار داشت: ابرکوه اولین شهرستان در استان است که مجوز تشکیل مرکز مشاوره اشتغال را دریافت و فعالیت های خود را در راستای صنعت حمل ونقل آغاز نمود. همچنین در ابرکوه کارگروه های تخصصی شش گانه صنایع دستی و گردشگری/ صنعت، معدن، تجارت و اصناف/ بانوان ومشاغل خانگی/ فنی و مهندسی/ کشاورزی و دام داری/ حمل و نقل تشکیل شده است تا بتوان با برنامه ریزی های متمرکز در راستای اشتغال زایی تلاش نمود.

زارع با تأکید بر اهمیت آموزش اظهار داشت: نقش آموزش برای افرادی که می خواهند وارد عرصه کارآفرینی شوند و حرفه ای شدن برای کارآفرینی که هم اکنون در حال فعالیت هستند، نقشی انکار ناپذیر و بسیار حیاتی است. در این راستا حتی باید کارگران نیز تحت آموزش های مختلف قرار گیرند تا بتوان عنوان کارگر ماهر و حرفه ای را به آنان داد.

در ادامه این جلسه سید  ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، ضمن بیان اینکه در زمینه اشتغال شاهد به فعلیت رسیدن زمینه های بالقوه هستیم تصریح کرد: در شهرستان نیروهای کار بسیاری است که باید از آنها بهرده برداری کرد، چرا که ابرکوه مستعد برای اشتغال است.

حسینی اذعان داشت: بر حسب آمارها و گزارش های واصله از اداره تعاون، جمع کثیری از بانوان در بخش مشاغل خانگی  مشغول به کار شده و به معیشت خانواده کمک می کنند؛ لذا باید زمینه اشتغال بیش از پیش فراهم شود که این مهم نیازمند تدبیر و برنامه ریزی است.

امام جمعه ابرکوه تأکید داشت: وقت آن رسیده است که از مرحله بیان نمونه ها، مثل ها و آرمان ها عبور کرده و وارد مرحله عملیاتی شویم. اگر در شرایط سخت معیشتی امروز اشتغال هم نباشد، خانواده ها به ورطه نابودی کشانده می شوند زیرا بیکاری و فقر سرچشمه بسیاری از بزهکاری ها، جرائم و فساد در جامعه است و ایجاد اشتغال یکی از راه های حفظ جامعه از آفت هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار