امام جمعه موقت اهواز مهمترین منکر موجود در جامعه را بیکاری دانست و گفت: اگر به‌خاطر کم‌کاری یک مسوول، اشتغال جوانی به خطر بیافتد، این نمونه یک گناه نابخشودنی و منکری است که در جامعه وجود دارد.
کد خبر: ۵۰۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 28 September 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در شورای اداری استان که در استانداری خوزستان برگزار شد٬ با اشاره به دهه اول ماه محرم اظهارکرد: در روایات این 10 روز ایام سوگواری است و برنامه‌هایی که ما در طول ماه برگزار می‌کنیم، در واقع سنت ما است. 
وی افزود: مجموعه کربلا و عاشورا یک منبع تمام نشدنی است و بزرگ‌ترین فلاسفه و فقها بر روی حادثه عاشورا تمرکز کرده‌اند و هر کس که علاقه‌مند باشد٬ از آن الهام گرفته است اما تمام این روایات٬ صرفا‌ بیان یک واقعه تاریخی و یادی از گذشته و اظهار اندوه و اشک نیست؛ یعنی فلسفه این روایات این نیست.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مشهور است که در هنگام حادثه عاشورا٬ 72 نفر با امام حسین(ع) همراه بودند، گفت: تاکید این روایات برای این است که روحیه‌ای که یاران امام داشتند، ما نیز داشته باشیم و آن همراهی با امام است. آن چه یاران امام داشتند، آزادگی و رهایی از تمام تعلقات دنیا بود و این چیزی است که تمام شیعیان باید داشته باشند.
حسن‌زاده ایثار و فداکاری را لازمه یک جامعه عاشورایی دانست و عنوان کرد: اگر یک جامعه عاشورایی باشد در آن به هیچ وجه انحرافاتی همچون اختلاس وجود نخواهد داشت. ما باید در دهه اول محرم یک محاسبه نفسی داشته باشیم و این فرصتی خواهد بود که از تعلقات و وابستگی‌های دنیایی خارج شویم. هر چه به دنیا نزدیک‌تر شده باشیم، از امام حسین(ع) بیشتر فاصله گرفته‌ایم.
وی تصریح کرد: پیام مهم عاشورا این است که همراه با امام باشیم و این باید در جامعه مطرح شود؛ اگر در ایام عاشورا تنها اندوه و تاسف داشته باشیم، وظیفه خود را کامل انجام نداده‌ایم.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که آنچه در دوران دفاع مقدس دیدیم، تاریخ شفاهی جنگ در خوزستان است، گفت: در زمان جنگ همه افراد ایثار و فداکاری کردند اما در ماه‌های ابتدایی جنگ که دوران دشواری بود و کمتر بیان شده، حق خوزستان در گفتار آن ادا نشده است. هفته دفاع مقدس برای این است که ما رزمندگان و فداکاری آن ها را فراموش نکنیم و روحیه‌مان همان روحیه‌ای باشد که در دوران دفاع مقدس داشتیم.
حسن‌زاده با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: این کار یک وظیفه عمومی و از ضروریات دین است و شرایطی دارد که یکی از آن ها این است که فرد، معروف و منکر را بشناسد و اولویت‌ها را بداند.
وی افزود: از اولین منکراتی که در جامعه به ذهن ما می‌آید، بدحجابی است. من نمی‌گویم این اشتباه است اما امروز از مهمترین منکراتی که در جامعه وجود دارد، بیکاری است.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مهمترین معروف نیز این است که این منکرات را از جامعه کم و ریشه‌کن کنیم. هرکس باید در حوزه و مسوولیت خود این کار را انجام دهد. اگر به‌خاطر کم‌کاری یک مسوول، اشتغال جوانی به خطر بیافتد، این نمونه یک گناه نابخشودنی و منکری است که در جامعه وجود دارد.
وی با بیان این که مهمترین معروفی که باید در جامعه به تحقق برسد، کارآمدی نظام دینی است، عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری٬ آن چه دشمنان درصدد اثبات آن هستند، این است که نظام دینی، یک نظام ناکارآمد است و اکنون کاری که ما باید انجام دهیم، تلاش فراوان است. ما باید در دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس، تجدید عهدی با سید‌الشهدا و شهدای کربلا و دفاع مقدس داشته باشیم و با الهام از این وقایع٬ به خدمت‌گزاری به مردم خوزستان کمک کنیم.




منبع : خوزستان آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار