مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با ابراز نگرانی از ایمنی واحدهای اقامتی استان قم گفت: باید نظارت‌ها در اتاق اصناف و اداره کل میراث فرهنگی جدی گرفته‌شده و برای تمدید مجوزها از این سازمان استعلام کنند.
کد خبر: ۵۰۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 29 September 2017
به گزارش تابناک قم، عباس جعفری در جلسه کمیته ایمنی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی میدان سعیدی اظهار داشت: بعد از اعلام به سازمان آتش‌نشانی گروه اعزامی پس از دقایقی به محل رسیده و تیم عملیات وارد میدان شد.

وی از تخلیه به‌موقع مسجد رضاییه جنب انبار چوب خبر داد و افزود: در همان دقایق اولیه تیم عملیات آتش‌نشانی مسجد رضاییه که تنها دچار دودگرفتگی بود را تخلیه کرد و از افزایش مصدومان جلوگیری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم همچنین از جلوگیری نفوذ آتش به انبار لاستیک ماشین  جنب انبار چوب خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه 40 درصد آتش‌سوزی‌ها در اصناف صورت می‌گیرد که 70 درصد این آتش‌سوزی‌ها با خسارت مالی و جانی همراه است.

وی به حضور 70 آتش‌نشان در عملیات شب گذشته اشاره کرد و گفت: در این عملیات 70 آتش‌نشان حضور داشتند که متأسفانه 6 نفر مصدوم شدند و خوشبختانه بعد از 2 ساعت موفق به مهار آتش شده و لکه‌گیری آن تا 4 بامداد ادامه داشت.

جعفری با یادآوری انفجار خانه مسافر آفتاب  و لزوم نظارت‌های ایمنی و آموزش‌های لازم خاطرنشان کرد: برای نظارت و اجرای قوانین ایمنی باید خانه اصناف همکاری‌های لازم را داشته و متأسفانه مکاتبات بسیاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز صورت گرفته که هنوز پاسخی داده نشده است.

وی با ابراز تأسف از فوت 6 نفر در خانه مسافر آفتاب عنوان کرد: در این حادثه 50 آتش‌نشان به همراه 7 دستگاه خودروی آتش‌نشانی  به محل اعزام شدند که توانستند بعد از 5 ساعت و نیم آتش را مهار کنند و علت حادثه را کارشناسان مربوطه  نشت گاز شهری اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با ابراز نگرانی از ایمنی واحدهای اقامتی استان قم عنوان کرد: باید نظارت‌ها در اتاق اصناف و اداره کل میراث فرهنگی جدی گرفته‌شده و برای تمدید مجوزها از این سازمان استعلام کنند تا ایمنی اقامتگاه‌ها به‌صورت جدی نظر گرفته شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار