شهدا به تاسی از سیره امام حسین(ع) همه چیز خود را برای اسلام فدا کردند، به همین دلیل جاودانه شدند.
کد خبر: ۵۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 02 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی بنیاد قزوین، با حضور مسوولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران، یادواره ۷۳ شهید سردار شهر تاکستان و یادبود شهدای مدافع حرم در گلزار شهدا این شهر برگزار شد.
در این مراسم، سردار عبدالله عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند تا برای کشور ما عزت و سربلندی بیاورند، گفت: آنها از بزرگترین سرمایه خود که جانشان بود، گذشتند تا امروز ما در کشوری با امنیت و آرامش زندگی کنیم.
وی با بیان اینکه شهدا به عشق دفاع از اسلام، ولایت، قرآن کریم و تمامیت ارضی در هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند، افزود: آنها به تاسی از سیره امام حسین(ع) همه چیز خود را برای اسلام فدا کردند به همین دلیل جاودانه و ماندگار شدند و امروز همه‌ی مردم به آنها افتخار می‌کنند.
عراقی با اشاره به اینکه دشمنان ارزیابی کرده بودند که ایران در جنگ تحمیلی شکست خواهد خورد، گفت: این ارزیابی درست بود زیرا ما از نظر امکانات نظامی و نیروی انسانی هیچ چیز نداشتیم و در واقع دست‌مان خالی بود.
وی افزود: در جنگ تحمیلی همه کشورها با عراق متحد شده بودند تا ایران را شکست دهد ولی ما با توکل به خدا، رهنمودهای امام خمینی(س) و روحیه‌ی ایثار، شهادت، فداکاری و از خودگذشتگی توانستیم در این جنگ سربلند بیرون بیاییم.
این مسوول افزود: امروز هم با روحیه‌ی ایثار، شهادت، تقوا، ایمان، معنویت و ولایت‌مداری همه ما می‌توانیم در برابر دشمنان به پیروزی برسیم و همیشه سربلند باشیم.
جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طبق آیات قرآن کریم شهیدان زنده‌اند، نزد خداوند روزی می‌خورند و بر اعمال ما ناظر هستند که این مهم نشانگر مقام والای شهداست.
عراقی به شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی اشاره کرد و گفت: در تشییع پیکر مطهر این شهید همه مردم با هر سلیقه و جناح سیاسی آمدند زیرا می‌دانند که همه شهدا برای عزت، سربلندی، دفاع از تمامیت ارضی و امنیت کشور جان خود را فدا کردند.
وی افزود: به برکت مجاهدت‌های شهیدان است که ما امروز دور هم جمع می‌شویم و پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر به گفت‌وگو می‌پردازیم.
جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از هر ابزاری، بسیج شدند تا به فرهنگ ما خدشه وارد کنند، گفت: در این شرایط شهید حججی با رشادت‌های خود در کشور انقلاب فرهنگی به پا کرد.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شهید محرم رحمانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: این شهید در معنویات زبانزد بود، اخلاق بسیار نیکویی داشت و در رزم هم به تکلیف عمل می‌کرد.
بعد از مراسم، سردارعراقی از مادر شهید محرم رحمانی دلجویی و از مقام ایشان تجلیل کرد.
گفتنی است: در این مراسم محمد طاهرخانی رییس و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان، بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روحانیون و مسوولان حضور داشتند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار