مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به برداشت میگو از اراضی پرورشی استان بوشهر گفت: همزمان با فصل برداشت آبزیان پرورشی ۳۳ واحد فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر فعال شده است.
کد خبر: ۵۰۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 03 October 2017
مهدی صفوی ظهر امروز در نشست بررسی فعالیت صنایع و واحدهای فرآوری آبزیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر، این استان را از استان‌های مهم در امر تولید، پرورش و صدور آبزیان دانست و اظهار داشت: وجود بنادر مهم صیادی، مراکز پرورش آبزیان و واحدهای فرآوری شیلات در استان بوشهر، این استان را به قطب تولید و صادرات آبزیان تبدیل کرده است.

وی با اشاره به آغاز برداشت میگوی پرورشی در مجتمع‌های پرورشی این استان خاطر نشان کرد: برای فرآوری و بسته‌بندی محصولات آبزیان به ویژه ماهی و میگو همزمان با فصل برداشت آبزیان پرورشی 33 واحد فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر فعال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر واحدهای صنعتی در بخش آبزیان را با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: عمده این واحدهای تولیدی در زمینه سردخانه، بسته بندی و فرآوری آبزیان فعالیت دارند و هم اکنون همزمان با فصل برداشت آبزیان پرورشی 100 درصد این واحدها فعال هستند.

صفوی به ایجاد اشتغال واحدهای فرآوری آبزیان در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 300  نفر در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در واحدهای بسته بندی و فرآوری آبزیان به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اشتغال‌زا بودن صنعت آبزیان توجه ویژه به این صنعت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در همین راستا طرح توسعه خوشه صنعتی آبزیان در شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر پس از انجام مطالعات اولیه کلید خورده که پس از انجام مطالعه شناختی برنامه‌های اجرایی این پروژه از هم اکنون آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر بیان کرد:  امید است با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط خوشه صنعتی آبزیان استان بوشهر زمینه تحولی شگرف در افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی،افزایش درآمد منطقه‌ای و در نهایت تأمین رفاه اجتماعی استان بوجود آورد.

صفوی، خوشه صنعتی آبزیان را به عنوان یک رویکرد جدید در توسعه صنعت آبزیان در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: تدوین و اجرای خوشه فرآوری آبزیان بوشهر در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از محورهای اصلی برنامه این شرکت است.

وی افزود: با وجود وجود منابع کافی، نیاز است از تمام ظرفیت‌های استان در این بخش استفاده شود و اشتغال‌زایی این بخش از حالت فصلی خارج شود و زمینه صنعتی‌تر شدن روند تولید و بسته بندی آبزیان را فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به  ظرفیت‌های موجود در بخش آبزیان و قابلیت‌های سرمایه گذاری  در زمینه‌های آبزی پروری و ایجاد صنایع بسته بندی، فرآوری و سردخانه تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در سال‌های اخیر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از طرح‌ها آبزی پروری را به انجام رسانده و آمادگی دارد این مطالعات را در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در شهرک‌ها قرار دهد.

وی بیان کرد:  10 واحد فرآوری آبزیان استان بوشهر برای ایجاد سیستم تصفیه پساب و انجماد سریع در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند و پس از تصویب در ستاد تسهیل به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

صقفوی از اعزام صاحبان صنایع واحدهای فرآوری آبزیان استان بوشهر به نمایشگاه‌های بین‌المللی خبرداد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان حمایتهای لازم به منظور حضور و بازدید واحدهای تولیدی این بخش در نمایشگاههای معتبر خارجی و آموزش‌های مهارتی و مدیریتی مورد نیاز این بخش رادر قالب پرداخت یارانه و تقبل بخشی از هزینه ها بعمل می‌آورد و در این راستا اوایل امسال 9 واحد صنعتی فرآوری استان بوشهر در نمایشگاه صنعت آبزیان بلژیک شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار