مديركل كميته امداد استان اردبيل:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۶۰ نفر از سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند و افراد بالای ۶۰ سال هستند و سالمندان ۴۷ درصد مددجویان استان اردبیل را تشکیل می‌‌دهند.
کد خبر: ۵۰۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 04 October 2017
 
 
 
 به گزارش تابناک اردبیل؛ حسین دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ارائه خدمات حمایتی به سالمندان در استان اردبیل اظهار داشت: حدود 23 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند به طوری که 47 درصد از مددجویان تحت حمایت سالمند هستند که با ارائه خدمات حمایتی، درمانی و دارویی مختلف می‌کوشیم بخشی از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وي با بيان اينكه سالمندان تحت حمايت به دليل كهولت سن و ازكارافتادگي قادر به انجام كار يا فعاليت نيستند، افزود: كميته امداد با برگزاري برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و مذهبي مي‌كوشد تا روحيه نشاط و شادابي سالمندان‌ را ارتقا بخشيده و توجه فرزندان را نسبت به آنان بيش از پيش جلب كند.

دشتي با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي كميته امداد تحكيم بنيان خانوار تحت حمايت است، بيان كرد: متاسفانه برخي از سالمندان، به علت بي‌توجهي فرزندان تحت حمايت كميته امداد قرار گرفته‌اند كه با برگزاري دوره‌هاي آموزشي و مشاوره‌اي گسترده با آنها گام‌هاي موثري را در اين زمينه برداشته‌ايم.

مديركل كميته امداد استان با بيان اينكه 18 هزار و 460 نفر از سرپرستان خانوار تحت حمايت افراد بالاي 60 سال هستند، گفت: نبود بيمه‌هاي اجتماعي موجب شده است تا اين افراد براي رفع مشكلات زندگي خود و فرزندان‌شان تحت حمايت كميته امداد قرار گيرند كه لازم است مسئولان، خيران و مردم نيكوكار ترويج و اهميت بيمه‌هاي اجتماعي را بيش از پيش مدنظر قرار دهند.

وي با اشاره به اينكه مددكاران كميته امداد بايد رسيدگي به سالمندان را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند، اعلام كرد: سالمندان نسبت به ساير خانوار تحت حمايت نياز به رسيدگي بيشتري دارند كه بر اين اساس مددكاران موظف هستند در خدمت رساني به افراد بالاي 60 سال كوشاتر عمل كرده و بازديدهاي دوره‌اي خود از آنها را افزايش دهند.

دشتي با اعلام اينكه 127 ميليون تومان در شش ماهه نخست سال‌جاري براي رفع مشكلات درماني، دارويي و هزينه نگهداري سالمندان هزينه پرداخت شده است، بيان كرد: سالمندان تحت حمايت از بيمه خدمات درماني كميته امداد و پرداخت فرانشيز درماني بهره‌مند هستند كه اين امر موجب رفع بخش مهمي از مشكلات آنها شده است.

مديركل كميته امداد استان با اشاره به اينكه در جهت ارتقاي روحيه شادابي و نشاط سالمندان تحت حمايت پنج نفر از افراد موفق كه در زمينه فرهنگي و خودكفايي به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافته‌اند به مشهد مقدس اعزام خواهند شد، گفت: برگزاری اردوهای مذهبي، زيارتي و تفريحي براي سالمندان از ديگر برنامه‌هاي مهم كميته امداد است تا آنها با روحيه مضاعفي به زندگي خود ادامه دهند.

انتهاي پيام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار