استاندارایلام
محمدرضا مروارید عصر شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: هم اکنون شاهد قیمت های متفاوت در مراکز عرضه میوه و تره بار هستیم که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است
کد خبر: ۵۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶ 21 June 2015
محمدرضا مروارید عصر شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: هم اکنون شاهد قیمت های متفاوت در مراکز عرضه میوه و تره بار هستیم که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: بارزسان سازمان تعزیرات حکومتی و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت باید نظارت مستمر و قاطعی را بر مراکز عرضه داشته باشند تا از اجحاف در حق مصرف کنندگان جلوگیری شود.

استاندار ایلام یکسان سازی قیمت ها را مهم ترین راهکار برای تنظیم بازار عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد گشت های مشترک با همکاری دستگاه های عضو ستاد تنظیم بازار باید سرلوحه برنامه ها باشد.

مروارید در بخش دیگری از سخنان خود از کیفیت نان عرضه شده در نانوایی های استان انتقاد کرد و گفت: با وجود آزادسازی قیمت باز هم شاهد کیفیت پایین نان تولیدی هستیم که باید بطور ویژه دلایل این موضوع بررسی شود.

وی اضافه کرد: نانوایی هایی که کیفیت و بهداشت لازم را در عرضه نان رعایت نکنند، یاد با برخورد قاطع روبرو شده و در صورت لزوم پلمپ شوند.

استاندار ایلام همچنین رعایت بهداشت در مراکز عرضه محصولات را از مواردی ذکر کرد که باید بطور ویژه در دستور کار اعضای عضو ستاد تنظیم بازار باشد.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس ارزیابی ها شاهد 90 درصد کم فروشی نان در نانوایی های استان هستیم.

حشمت الله عسگری یادآور شد: اصناف نقش مهم و تعیین کننده ای در کنترل بازار دارند ولی متاسفانه در سال های اخیر به حاشیه کشیده شده اند.

وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب به سمتی حرکت کنیم که کنترل بازار بطور کامل به مجامع صنفی واگذار شود.

معاون استاندار ایلام در خصوص وضعیت بازار میوه و تره بار استان نیز گفت: قیمت میوه در مرکز استان به دلیل هزینه های بالای حمل و نقل و بویژه نقس واسطه ها بالاست و در این میان تنها سودهای هنگفتی نصیب دلال ها می شود.

عسگری اضافه کرد: سازمان میادین شهرداری باید مناطقی را برای عرضه مستقیم میوه و تره بار مشخص کند تا ضمن حذف نقش واسطه ها اجناس با قیمت کمتر و کیفیت بهتری به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این نشست گفت: تشدید مقابله با تخلفات نانوایی ها و ساماندهی مراکز عرضه میوه و تره بار از مهم ترین برنامه های این سازمان در استان است.

نعمت الله بیرانوند افزود: به روز رسانی قیمت کالاها کمکی به مصرف کنندگان برای پرداخت قیمت واقعی اجناس بوده ضمن اینکه نظارت بازرسان را برای کنترل بازار مصرف بسیار آسان تر می کند.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری نیازمند ساز و کار علمی است و نباید اجازه داد بنگاه های اقتصادی در این حوزه یکه تازی کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار