کد خبر: ۵۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ 22 June 2015
 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به روند کاهشی نرخ مرغ، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ روز جاری (یکشنبه) در میدان بهمن 5500 تومان تعیین شد.

عظیم حجت با بیان آنکه مرغ مورد نیاز ماه مبارک رمضان تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی و تولید مرغ گوشتی برای ماه مبارک رمضان پیش بینی می شد که قیمت این محصول در این ماه رشد چندانی داشته باشد.

وی گفت: قیمت واقعی تولید هر کیلوگرم مرغ زنده بین 4100 تا 4300 تومان است که با احتساب سود 5 تا 6 درصدی برای تولیدکنندگان قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 4500 تا 4600 تومان درمحل مرغداری ها خواهد بود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، طبق برآوردهای وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولید باید هر کیلوگرم گوشت مرغ 7 تا 7500 تومان به دست مصرف کنندگان برسد. 

وی افزود: از آنجا که امروز هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها 3700 تا 4100 تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ در میدان بهمن 5500 تومان عرضه می شد، قیمت این محصول برای مصرف کنندگان بین 5800 تا 6300 تومان در نوسان بود.

وی با تاکید بر آنکه تولیدکنندگان مرغ گوشتی کماکان متضرر هستند، تصریح کرد: با توجه به هزینه های تمام شده تولید و افت محصول، هم اکنون مرغداران محصول تولیدی خود را یا با قیمتی متناسب با هزینه های تمام شده تولید و یا 400 تومان زیر قیمت تمام شده در محل مرغداری به فروش می رسانند و هیچ حاشیه سودی ندارند تا با افزایش نقدینگی بتوانند به تولید ادامه بدهند.

حجت با بیان آنکه کشور در صنعت طیور طی سالهای اخیر به خودکفایی رسیده است، افزود: این در حالی است که سالانه بخشی از مرغ مازاد به کشورهای هدف صادر می شود و درحال حاضر وزارت جهادکشاورزی برنامه افزایش صادرات را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: اما به طور حتم ادامه روند ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ گوشتی نه تنها صنعت طیور را با چالش های جدی در بخش تولید مواجه می سازد بلکه این وضعیت در نهایت به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نخواهد بود.

وی یکی از راهکارهای برون رفت از رکود بازار مرغ را افزایش مصرف دانست و افزود: مصرف گوشت مرغ برای جلوگیری از برخی از بیماری ها از جمله آلزایمر بسیار مفید است بنابراین توصیه می شود مردم از گوشت مرغ استفاده کنند.

وی بااشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در جهان 12 کیلوگرم است، گفت: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران 25 کیلوگرم و در کشورهای عربی از جمله کویت، امارات، عربستان بین 50 تا 60 کیلوگرم است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون سالانه بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید که بخش عمده به مصرف داخلی و بخش اندکی به کشورهای هدف صادر می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار