مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: استان یزد رتبه سوم دانشجوپذیری در کشور را داراست.
کد خبر: ۵۱۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶ 21 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،اکرم فداکار در همایش هفته استاندارد در یزد بابیان اینکه مبنای شعار سال جاری استاندارد چه بوده است و چرا یک موسسه زیر بنایی مانند استاندارد به هوشمند سازی شهرها رسیده است، تصریح کرد: در پس پرده این شعار اهدافی نهفته شده است.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های موجود در بخش استاندارد، افزود: ما در یک مملکتی زندگی می‌کنیم که متأسفانه اصولاً مدیریت آن از سال‌های دور بر مبنای نفت بوده و ما نتوانستیم از این نعمت به‌خوبی بهره‌برداری کنیم بلکه ابزاری شد که مدیریت‌هایمان را به‌غلط بر پایه چیزهایی غیر از استاندارد که پایه رقابت و کیفیت است بنا کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه افزود: چون حس نکردیم که باید رقابت را در سطح ملی و بین‌المللی ایجاد کنیم و الزام بر پایه کیفیت و استاندارد نداشتیم و بر اساس اینکه همیشه خدا منبعی را در اختیارمان قرار داده بود که با استفاده از آن اموراتمان را طی کردیم بنابراین در زمینه استاندارد کم‌کاری صورت گرفته است.

فداکار با اشاره به وجه مشترک میان فناوری اطلاعات و استاندارد، تصریح کرد: هر دو حوزه پشتیبان و توانمند ساز هستند و استاندارد یک حوزه عام ضروری برای تمامی بخش‌ها است.

این مقام مسئول بابیان مفاهیم مربوط به هوشمندی شهرها، اظهار داشت: هوشمند سازی یعنی مشارکت‌پذیری، پایداری، ترمیم و اصلاح ساختارهای شهری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ... است.

وی بابیان اینکه ما چه اقداماتی را برای استاندارد کردن فرآیندها انجام داده‌ایم، اذعان کرد: این کار صرفاً از دست یک‌نهاد استاندارد خارج است و همه باید در بخش خود استاندارد را جاری کنند و هرکسی در حوزه کاری خود باید نقش خود را ایفا کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با عنوان اینکه در بخش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات رتبه چهارم، رتبه سوم در بخش گردشگری و سهولت فضای کسب‌وکار، همچنین در توسعه نیروی انسانی نیز رتبه سوم و رتبه دوم نسبت نخبگان به جمعیت در کشور را دارا هستیم، اظهار داشت: اگر استانداردها وجود داشته باشد کسب‌وکارهای ما به بازار بزرگ‌تری دسترسی خواهند داشت.

فداکار با عنوان اینکه پارک علم و فناوری استان یزد جزء پارک‌های برتر کشور است، تصریح کرد: اولین مرکز نوآوری را این پارک داشته و اولین مرکز رشد تخصص ICT را در استان یزد داریم.

این مقام مسئول با عنوان اینکه استان یزد در مرتبه سوم دانشجو پذیری قرار دارد، اذعان کرد: از حیث شغل، تم غالب صنعت ما اصولاً شغل کارگری می‌طلبد و کمبود فرصت‌های شغلی مناسب موجب عدم بازگشت دانشجوهای بومی استان می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار