معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از آمادگی جهت برچیدن منازل غیرمجاز خبر داد و گفت: به محض ارایه مجوز جهت تخریب این منازل اقدام می شود.
کد خبر: ۵۱۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 24 October 2017
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، علیرضا عالیپور در جلسه کارگروه تخصصی تأمین مسکن که امروز (2 آبان‌ماه) در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، با اشاره به حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز اظهار کرد: دفن جان‌باختگان این حادثه رایگان انجام شد و همچنین اقدامات دیگری به طور غیررسمی در خصوص جبران برخی آلام این خانواده ها در نظر داریم. همچنین اهدای وسایل خانگی به آسیب دیدگان این حادثه در نظر گرفته شد که آمادگی تحویل وجود دارد. 
  
وی افزود: نکته مهم در رابطه با تخلیه این منازل و برچیدن منازل غیرمجازی که در مناطق پرخطر احداث شده این است که شهرداری مکرراً جهت اقدام اعلام آمادگی کرده است. ما اعلام کردیم حاضریم نسبت به برچیدن سکونت‌های غیرایمنی اقدام کنیم ولی مقام قضایی اعلام کرد تا زمانی که محل جدیدی برای اسکان جایگزین این افراد در نظر گرفته شود، نباید اقدامی انجام دهیم و اکنون اگر مجدداً مجوز برچیدن این منازل صادر شود بلافاصله اقدام می‌کنیم. 
  
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: جهت تخریب منازل سکونت‌گاه‌های غیرمجاز نیاز به مصوباتی داریم تا دچار مشکلاتی نشویم. 
  
به گزارش ایسنا، در ادامه ابراهیم درویشی کارشناس مالی بانک ملی ایران اظهار کرد: آمادگی داریم تا از طریق وام مسکن برای مقاوم‌سازی منازل غیرمجاز احداث شده کمک کنیم. 
  
در ادامه همچنین علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: خوزستان پس از استان خراسان رضوی دومین استان حاشیه‌نشین است. 
  
وی افزود: در حاشیه شهر اهواز ساختمان‌هایی بدون رعایت نکات ایمنی ساخته شده‌اند. بافت فرسوده شهر اهواز موجب عدم دسترسی آسان به مناطق دچار آسیب شده که در این زمینه نیاز به تغییر و تقویت زیرساخت‌ها داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در گذشته مناطق حادثه‌خیز را شناسایی کردیم و اکنون باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد تا به کاهش خطرپذیری و افزایش دسترسی برسیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار