معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید سرمایه‌گذار را تشویق به سرمایه‌گذاری در استان کنیم تا در همدان سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: در درجه نخست تولید محصول با هدف صادرات مد نظر قرار دارد و تولید محصول با هدف رفع نیاز داخل در مرحله بعد قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 25 October 2017
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با برگزاری همایش و نشست با سرمایه گذاران کشور‌های منطقه و اروپا جهت‌گیری به سمت سرمایه‌گذاری مشارکتی ایران به خارج کشور وجود دارد که امیدواریم موج و شدت آن بیشتر شود.

به گزارش فارس؛ رضا قیاسی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال»، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی پاشنه آشیل ما در برنامه توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه بایدبه اموری در زمینه رونق‌بخشی به تولید،حمایت از تولید،آموزش، فضاسازی در رونق کسب و کار و ... پرداخته شود، ادامه داد: بخشی از نمایشگاه این هفته در حوزه اقتصاد و سرمایه و به همت اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در حوزه بیمه، بانک، بورس، اقتصاد، واحد‌های صنعتی و گردشگری فعال است، بیان کرد: به منظور آشنا کردن مردم برای بهره‌برداری از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و استفاده از امکانات موجود، ارتباط گرفتن بین عوامل حمایتی مفید و موثر در رونق‌بخشی به کسب و کار نمایشگاه اقتصاد و سرمایه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه با سه نوع سرمایه‌گذار از جمله سرمایه‌گذار داخلی، سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور و سرمایه‌گذار خارجی مواجه هستیم، بیان کرد: سرمایه‌های سرگردان زیادی در کشور وجود دارد.

قیاسی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری باید زیرساخت‌ها و شرایط فراهم شده و به کار گرفته شود، افزود: زمانی که سخن از پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذار به میان می‌آید به این خاطر بوده که سرمایه‌گذار سرمایه خود را در منطقه میخکوب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار عوامل نیروی انسانی و منابع انسانی را با خود نمی‌آورد بلکه از نیرو‌های منطقه‌ای که سرمایه‌گذاری کرده استفاده می‌کند، افزود: همدان موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و زیرساخت‌ها فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید سرمایه‌گذار را تشویق به سرمایه‌گذاری در استان کنیم تا در همدان سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: در درجه نخست تولید محصول با هدف صادرات مد نظر قرار دارد و تولید محصول با هدف رفع نیاز داخل در مرحله بعد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در درجه نخستی باید با رویکرد تولید محصول صادراتی سرمایه‌گذار جذب کرد، افزود: خوشبختانه استان همدان مورد توجه و استقبال سرمایه‌گذاران قرار دارد.

قیاسی ادامه داد: با برگزاری همایش و نشست با سرمایه‌گذاران کشور‌های منطقه و اروپا جهت‌گیری به سمت سرمایه‌گذاری مشارکتی ایران به خارج کشور وجود دارد که امیدواریم شدت آن بیشتر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ هم در کنار نمایشگاه اقتصاد و سرمایه برگزار شده است، ادامه داد: نمایشگاه الکامپ ترکیبی از الکترونیک و کامپیوتر است که این حوزه نیز دنیایی برای ایجاد اشتغال و کسب و کار محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه مردم باید به این فرصت‌ها آشنا شوند و جوانان به رشته‌های جدید با رویکرد تکنولوژی روی آورند، تصریح کرد: نمایشگاه الکامپ می‌تواند معرف و هدایت خوبی برای نسل جوان تحصیل کرده باشد که فکر نکنند همیشه برای ایجاد درآمد نیاز به سرمایه سنگین نیاز است.

وی با اشاره به اینکه گاهی دیده شده اپلیکیشنی ساخته شده و درآمد عمده‌ای برای فرد سازنده آن داشته است، ادامه داد: یک جوان از شهروندان روستا‌های کردستان سال گذشته اپلیکیشنی ساخت و در مدت یک سال 4 میلیارد تومان درآمد داشت.

قیاسی با بیان اینکه فرصت‌هایی که در آینده می‌تواند برای جامعه ایجاد کسب و کار کند در نمایشگاه الکامپ می‌توان معرفی کرد، ادامه داد: ترکیب بین دولت و بخش خصوصی فرصت جدیدی برای ایجاد درآمد و ثروت ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار