مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در اولین شورای پدافند غیرعامل ابرکوه ضمن تأکید بر اهمیت مدیریت منابع آب، گفت: مهم‌ترین اولویت پدافند غیرعامل در استان مسئله آب و انرژی است که باید بافرهنگ سازی اهمیت آن را به مردم گوشزد کرد.
کد خبر: ۵۱۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 28 October 2017
به گزارش تابناک یزد،اولین شورای پدافند غیرعامل ابرکوه با حضور محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد، در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

طهماسبی در ابتدای این نشست پدافند غیرعامل را دفاع و اقدامات پیشگیرانه غیرنظامی در مقابل تهاجم خصمانه دشمن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز هجمه‌های دشمن مانند دهه اول انقلاب نیست و به‌روز شده است، مسئولین کشور باید خود را با شرایط جدید مطابقت داده و در راستای استحکام‌بخشی به زیرساخت‌ها تلاش کنند؛ چراکه ایران در منطقه‌ای پرآشوب قرارگرفته و از دیرباز موردتهاجم دشمنان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه پدافند غیرعامل، اظهار کرد: زیرساخت‌های قدیمی را دیگر نمی‌توان تغییر داد اما زیرساخت‌هایی که قرار است در آینده احداث شود باید بر پایه مطالعات و کارشناسی‌های پدافندی شکل گیرد.

ابرکوه موقعیتی استراتژیک در منطقه دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد تصریح کرد: ابرکوه به دلیل قرار داشتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور یکی از مناطق استراتژیک محسوب می‌شود که روزانه شاهد حجم بالایی از تردد خودروهای حامل طیور و دام است؛ لذا کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند باید در راستای صیانت از سلامت و بهداشت عمومی و فردی جامعه بر این موارد نظارت کامل داشته باشند.

طهماسبی در ادامه به معرفی کارگروه‌های شورای پدافند پرداخت و گفت: مهم‌ترین و اولین کارگروه، آب و انرژی است؛ با توجه به نوع معیشت مردم و کاهش یافتن منابع آبی به‌واسطه خشک‌سالی و بهره‌برداری بی‌رویه، دشت ابرکوه دچار فرونشست شده که این پدیده پیامدهای زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری برای منطقه خواهد داشت، بنابراین مردم باید خطر بزرگ بحران آن را درک کنند.

وی اضافه کرد: کارگروه جهاد کشاورزی نیز به جهت اینکه ابرکوه یکی از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز یکی از ترفندهای دشمن برای به خطر انداختن سلامت مردم تمرکز بر روی محصولات کشاورزی و سموم دفع آفات است که بعضاً غیراستاندارد بوده و در گلخانه‌ها و مزارع استفاده می‌شود.

آسیب‌پذیری زیرساخت‌های معیشتی برابر است با ایجاد وابستگی

این مقام مسئول یادآور شد: در شرایطی که ما امکان تولید بسیاری از محصولات را در کشور داریم، کارگروه کشاورزی باید راهکارهایی برای جلوگیری از واردات این محصولات ارائه دهد که ارمغانی جز وارد شدن آفت‌هایی مثل مگس مدیترانه‌ای ندارد. وقتی زیرساخت‌های معیشتی مردم آسیب ببیند، وابستگی ایجاد می‌کند و مجبور می‌شویم محصولاتی که خودمان توان تولید آن را داریم با هر کیفیت و قیمتی از کشورهای دیگر تهیه کنیم.

طهماسبی اذعان کرد: کارگروه‌های سلامت، امداد و نجات، صنعت، معدن و تجارت، دفاع امنیتی و انتظامی و فرهنگی، آموزشی و اجتماعی از دیگر کارگروه‌های پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند.

وی آموزش در حوزه مدارس، نیروهای امدادی و خدماتی و فعالیت‌های فرهنگی را رکن اصلی و بستر تمام برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل دانست و افزود: آسیب‌پذیری کشور بیشتر در حوزه فرهنگی به چشم می‌خورد و اگر این بخش بسترسازی مناسب نداشته باشد، در بخش‌های دیگر هم نتایج مطلوب به دست نمی‌آید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد بابیان اینکه کشور ایران همیشه در معرض آسیب‌های دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر همه از قانون دَم می‌زنند اما کمتر کسی به آن عمل می‌کند، بنابراین ما باید بسترهای لازم فرهنگی را مهیا کنیم تا دیگر شاهد اختلاس و رفتارهای خلاف قانون و شرع نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار