رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت حفاظت محیط زیست طبیعی و انسانی است در این راستا کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 28 October 2017
عیسی کلانتری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی فراوانی در این منطقه صنعتی و گازی وجود دارد اظهار داشت:  توسعه صنایع نفت، گاز و مجتمع‌های پتروشیمی، آلایندگی‌های زیست محیطی در عسلویه را افزایش داده است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر رفع مشکلات محیط زیست طبیعی و انسانی در شهرستان عسلویه و منطقه پارس جنوبی افزود:با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت حفاظت محیط زیست طبیعی و انسانی است در این راستا کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آلایندگی‌های توسعه صنایع نفت و گاز در عسلویه برای محیط زیست انسانی و دریایی مشکلاتی ایجاد کرده است خاطر نشان کرد: با بررسی این مشکلات و با توجه به سیاست  دولت در رفع مشکلات محیط زیست طبیعی و انسانی این مشکلات برطرف و  محیط امنی برای زندگی  مردم ایجاد می‌شود.

کلانتری، از تعهد وزیر نفت برای رفع مشکلات زیست محیطی در عسلویه خبرداد و تصریح کرد: وزیر نفت  با پذیرش مشکلات زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی و دیگر نقاط استان بوشهر بر جبران این مشکلات در عرصه‌های گوناگون تاکید دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به رفع مشکلات آلایندگی صنایع در مناطق همجوار عسلویه گفت: همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اجرای طرح‌های برداشت نفت در منطقه عسلویه و اجرای طرح‌های زیرساخت زیست محیطی همگون نبوده افزود: در مناطقی چون عسلویه به سبب مشترک بودن میدان نفتی پارس جنوبی با  کشور قطر و لزوم  تسریع در برداشت گاز و نفت از مخازن این میدان مشترک، طرح‌های زیست محیطی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

کلانتری  با  تاکید بر توسعه فضای سبز و حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی از جمله مرجان‌ها در مناطق نفتی و گازی تصریح کرد: در مناطقی که آلودگی‌ها به ویژه آلایندگی پساب‌ها و پسماندها به زیست بوم مناطق دریایی و مرجانی آسیب وارد کرده، سازمان حفاظظت محیط زیست تلاش می‌کند فضای سبز این مناطق را احیا و از گسترش آلودگی‌ها جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر توجه به مقابله با ریزگردها در مناطق مختلف کشور خاطر نشان کرد: ریزگردها بیشتر مناطق خوزستان و سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داده که طرح‌های مهمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بروز ریزگردها در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر اگر منطقه‌ای تحت تاثیر ریزگردهای وارداتی از عربستان است از سوی این سازمان کاری نمی‌توان کرد اما برای مقابله با ریزگردهای داخلی برای رفع آنها تلاش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار