قائم مقام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،خبرداد ؛
قائم مقام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : با ارائه خدمات مناسب به زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه توسط منطقه آزاد اروند امروز ترددهر زائراز این مرز در یک دقیقه انجام می شود.
کد خبر: ۵۱۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 30 October 2017
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ریاض علی فرحانی شامگاه یکشنبه (7 آبان ماه ) در ویژه برنامه مرز عاشقی که بصورت زنده از صدا و سیما مرکز آبادان در مرز شلمچه پخش شد ، عنوان کرد : سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس وظایف خود همزمان با شروع به کار ستاد اربعین مرکزی کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه ، اظهار داشت : قبل از آغاز اربعین امسال حدود 20 جلسه با حضور دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی توسط سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده تا بتوانیم  خدمات شایسته ، مناسب و به هنگامی را در اختیار زوار ابا عبدالله الحسین (ع) که قصد عبور از مرز شلمچه را دارند ارائه دهیم.

فرحانی افزود : بر اساس گزارشهای واصله سال گذشته، مرز بین المللی شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند بعنوان بهترین مرز تردد زوار اربعین حسینی شناخته شده است.

وی ادامه داد : سازمان منطقه آزاد اروند بر حسب وظایف حاکمیتی و رسالتی که در این زمینه دارد اقدامات بسیار خوب و مناسبی را در حوزه زیر ساختی مرز شلمچه انجام داده است.

وی با تشریح بخشی از گزارش های عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه و خاک عراق ، گفت : طی چند روز گذشته حدود 50 کیلومتر گاردریل در دو طرف مرز شلمچه و عراق ، 20 کیلومتر لکه گیری آسفالت ، تنظیفات به روز توسط خدمات شهری معاونت عمرانی این سازمان ، خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به صورت جدی صورت گرفته و همچنین آسفالت در مرزعراق بهمراه انجام زیر ساخت های لازم برای تردد آسان زوار در کشورعراق بخشی از عملکرد و اقدامات انجام شده سازمان منطقه آزاد اروند می باشد.

قائم مقام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه سال گذشته انتقاداتی در بخش زیر ساختی عراق داشتیم ، اظهار داشت : امسال این سازمان عملیات زیر ساختی مرز عراق را در دستور کار خود قرار داد تا این موضوع را نیز ساماندهی کرده باشد.

وی افزود : تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما تمام سعی ، تلاش و توانمان این است تا بصورت شبانه روزی با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم خدمات شایسته ایی را به زوار اربعین حسینی ارائه دهیم و سازمان منطقه آزاد اروند به این خدمت گذاری افتخار می کند این را جزو وظایف ذاتی خود میداند و این خدمت گذاری در طول سال در حال انجام است.

فرحانی با اشاره به پرداخت عوارض خروج از کشور توسط زائرین اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند گفت : دریافت عوارض خروج از کشور زوار اربعین حسینی را در مرز شلمچه بر اساس قانون خواند و ادامه داد : این عوارض حسب قانون و بر اساس مصوبه هیئت وزیران از کسانی که قصد عبور از کشور را دارند دریافت می شود.

قائم مقام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، افزود : سال گذشته حدود 700 هزار نفر زائر از مرز شلمچه تردد کردند و برای امسال نیز حدود یک میلیون نفر زائر برای رفت و یک میلیون نفر برای برگشت آنها  از این مرز پیش بینی شده که جمعا به دو میلیون نفر تردد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد : دریافت عوارض خروج از کشور بر اساس مواد قانونی است.

فرحانی با اشاره به مصاحبه های مدیر عامل و قائم مقام  سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص اظهار داشت : در روز های گذشته مدیر عامل و قائم مقام محترم این سازمان نیز در این خصوص مصاحبه هایی را انجام دادند که بارها و بارها به مواد قانونی اخذ عوارض اشاره شده است.

فرحانی سازمان منطقه آزاد اروند را مجری دریافت عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه دانست و گفت : اخذ عوارض از کسانی که قصد خروج از ایران  را دارند در تمام مرزهای خروجی کشور انجام می شود.

وی ادامه داد : سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان دستگاه اجرایی موکلف به اجرای قانون است و این مباحث را به مراجع بالاتر اعلام کردیم و هر آنچه مراجع کشور تصمیم بگیرند ما موظف به اجرای آن هستیم.

قائم مقام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : امروز این موارد در دستور کار شورای معاونین قرار گرفت و هر آنچه را که هیئت وزیران یا شورای عالی مناطق آزاد به ما ابلاغ کنند اجرا خواهیم کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار