دکتر پوریانی اظهار کرد میزان اهداکنندگان مستمر خون در این مدت 5/6 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۱۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 01 November 2017
به گزارش تابناک : مدیرکل انتقال خون استان مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 77 هزار مازندرانی خون اهدا کردند، گفت:  میزان اهداکنندگان مستمر خون در این مدت 5/6 درصد افزایش یافته است.
دکتراسماعیل پوریانی اظهار کرد: طی 7 ماهه امسال 100هزار و 113 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 77هزار و 354 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی بیان کرد: از میان اهداکنندگان طی این مدت 49هزار و 382 نفر مستمر، 24هزار و 956 نفر اهداکننده باسابقه و مابقی اهداکننده باراولی بودند.
مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: با وجود حذف خونگیری در باراولی‌ها شاهد افزایش حضور اهداکنندگان مستمر خون هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/6 درصد رشد داشته است.
این مسؤول یادآور شد: طرح نذر خون در استان مازندران تا پایان ماه صفر ادامه داردو کسانی که خون خود را نذر کرده‌اند تا پایان ماه صفر فرصت دارند در سامانه نوبت دهی اینترنتی  به نشانی nobatdehi.ibto.ir ثبت نام کنند.
 دکتر پوریانی با اعلام اینکه ذخایر خونی مازندران از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد بیماران خاص در استان لازم است اهداکنندگان حضور مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشویم.
وی با اشاره به اینکه امروزه روند درخواست و مصرف پلاکت رو به افزایش است افزود:  تلاش می کنیم تا با استفاده از ظرفیت رسانه ها  نگرش جامعه را به سمت اهدای فرآورده های خونی ازجمله پلاکت و پلاسما تغییر دهیم.درحال حاضر بخش فرزیس در پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های ساری و آمل فعال است و اهداکنندگان ایثارگر می توانند با مراجعه به این پایگاهها اقدام به اهدای پلاکت و یا پلاسما کنند.
مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان گفت: طی 7 ماهه اخیر حدود 110هزار خون و فرآورده‌های خونی میان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان توزیع شد.






منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار