مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: تاکنون ۳۴۰۰ زائر با اتوبوسهای استان به کربلا منتقل شده و ۲۵ دستگاه کامیون برای انتقال اقلام مورد نیاز زائران اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۱۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 02 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در آخرین جلسه ستاد اربعین استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد گفت: برای همراهی با زائران اربعین حسینی همه امکانات خود را بسیج کرده ایم تا تسهیلات لازم برای تردد عاشقان حسینی فراهم شود.

وی بیان کرد: ۱۲۵ کیلومتر از مسیر پیاده روی در شهرستان آوج بهسازی شده و با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و نیز خط کشی، لکه گیری و اسفالت محورها برای ترد آسان مردم اقدام شده است.

پیرنون بیان کرد: ۳۵ نقطه حادثه خیز در مسیر پیاده روی اربعین زائران شناسایی شده و برای رفع آنها اقدام کرده ایم و ۹ دستگاه روشنایی و چراغ چشمک زن و تابلوهای اطلاعاتی در مسیرها نصب و راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت:انتقال یکدستگاه تریلر ۱۸ چرخ و یک دستگاه جرثقیل برای استقرار در راهدارخانه های مسیر پیاده روی اربعین و استقرار گشتهای راهداری برای کنترل و نظارت بر تردد از سوی اداره حمل و نقل صورت گرفته است.

پیرنون اضافه کرد: از اول تا نهم آبان ماه بیش از ۶۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال ۲۳۰۰ زائر از استان به مرز مهران اعزام شدند و ۲۸ دستگاه اتوبوس هم برای اعزام ۱۱۰۰ زائر به کشور عراق مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآورشد: تاکنون ۳۴۰۰ زائر با اتوبوسهای استان به کربلا منتقل شده اند و ۲۵ دستگاه کامیون هم برای انتقال کالاها و اقلام مورد نیاز زائران اختصاص داده شده است.

پیمان نامداری رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم اظهارداشت: توزیع ۴۰۰ هزار حلقه سی دی آموزشی برای پیشگیری از بیمارهای واگیر دار، اعزام سه دستگاه آمبولانس با ۹ نفر تکنسین به مرز خسروی، انتقال سازه بیمارستان صحرایی با ۱۵ نیرو به مرز خسروی، ارائه خدکمات پزشکی در موکب آوج، برپایی درمانگاه در کربلا از کارهای انجام شده است.

نامداری بیان کرد: علیرغم بیمه شدن زائران هنوز نوع خدمات مشخص نشده که باید این وضعیت تعیین تکلیف شود و برای تامین لجستیک انتقال بیمارستان صحرایی هم نیازمند همراهی لشکر ۱۶ زرهی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار