رئیس هیئت مدیره کانون معلولان توانا استان قزوین:
رئیس کانون معلولان توانای استان قزوین گفت: با همکاری آموزش و پرورش استثنایی و معلمان ابتدایی مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه را در قزوین برطرف می کنیم.
کد خبر: ۵۱۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 02 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد موسوی روز پنجشنبه در اولین همایش آموزش و توانمندسازی معلمان کلاس اول شهر قزوین که در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد اظهارداشت: معلولان باید بدانند اگر در انتظار تغییر تحول اساسی از سوی دولت و مسئولان می شدند هرگز به جایگاه امروز و کسب موفقیتهای متعدد نمی رسیدند.

وی افزود: در آموزش و پرورش نیز باید خودمان تلاش کنیم تا کودکانی که با مشکلاتی مواجه اند از تحصیل عقب نمانند.

موسوی تصریح کرد: امروز باید بپذیریم که نفت سرمایه‌ ملی نیست بلکه همین و کودکان، نوجوانان و جوانانی که آینده کشور را خواهند ساخت سرمایه های ارزشمندی هستند که می توانند آینده را بسازند و باید مورد توجه قرار گیرند.

این کارآفرین برتر معلولان کشور یادآورشد: جوانان ما مانند مواد اولیه فرآیند شده ای هستند که ساختار جامعه را تشکیل می دهند و اگر این سرمایه های ارزشمند را از دست دهیم باید هزینه سنگینی را متحمل شویم.

وی افزود: سال اول تحصیل برای همه ما همواره به عنوان یکی از خاطرات ماندگار تلقی می شود به همین دلیل باید تلاش کنیم بهترین معلمان را در این مقطع بکار بگیریم تا دانش آموزان با انگیزه بیشتری تحصیلات خود را در سال‌های آینده ادامه دهند.

معلولان قادرند مشاورانی قوی برای مدیران باشند

موسوی اظهارداشت: امروز کانون معلولان استان قزوین در سطح جهان به عنوان یک مدلینگ مطرح شده و دپارتمان تشکل های مردمی سازمان ملل از ما مشورت می گیرد لذا باید باور کنیم که می توانیم کارهای بزرگی در ایران و استان انجام دهیم و الگوی دیگران باشیم.

بنیانگذار کانون معلولان توانا در استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین اجازه ندادیم معلولان گدایی کنند و با راه اندازی یک واحد تولیدی که ۹۲ درصد آن را معلولان اداره می کنند توانستیم در صنعت و تولید نیز الگوی عملی برای صنعتگران و تولیدکنندگان باشیم و نشان دهیم معلولان از توان بسیار بالایی برخوردارند و فکر و ایده های اقتصادی هم دارند.

موسوی گفت: معلولان استان قزوین نشان دادند قادرند در شرایط بد اقتصادی با یک مدیریت منطقی و علمی با اتکا به افرادی خوش فکر و پرتلاش در اقتصاد نیز موفق باشند و امروز مشکل اشتغال معلولان استان را نیز تا حدودی حل کرده ایم.

وی افزود: امروز آمادگی داریم با همکاری آموزش و پرورش و ایجاد شبکه علمی برای معلمان ابتدایی آنها را با دانش روز و روانشناسی کودک آشنا کنیم تا بتوانند نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان قزوین را تامین کنند و در نهایت الگویی برای کشور نیز باشند.

رئیس هیئت مدیره کانون معلولان توانای استان قزوین یادآورشد: باور داریم که معلم کلاس اول باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا همه کشورهای توسعه یافته تنها با توجه به آموزش و پرورش به درجه های بالای تعالی رسیده اند و ما باید همین مسیر را طی کنیم.

موسوی اظهارداشت: همانگونه که معلولان ما منتظر توجه دولت به خود نشدند و با توان و ابتکار و خودباوری توانستند موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنند امیدواریم معلمان مقطع ابتدایی نیز خود را باور کنند و با تغییر در روش های خود الگویی ماندگار در آموزش دانش آموزان استثنایی ارائه کنند.

وی اضافه کرد: معلم خوب کسی است که هنر انسان سازی دارد و اگر در این مسیر مهارت و توانمندی لازم را کسب کند می تواند به تحقق چشم اندازهای تعریف شده کمک کند.

موسوی گفت: معلمان کلاس های ابتدایی در واقع فنداسیون علمی جامعه را می ریزند لذا باید مورد توجه جدی قرار گیرند و جایگاهشان حفظ شود.

وی افزود: کانون معلولان توانا استان قزوین با همکاری آموزش و پرورش آمادگی کامل دارد با حمایت از معلمان نمونه اول ابتدایی برای اجرای روشهای جدید تدریس و توانمندسازی دانش آموزان دارای معلولیت همکاری کند.

موسوی یادآورشد: معلولان شاید در برخی موارد محدودیت هایی دارند اما فرصت اندیشیدن آنها بسیار است به همین دلیل این گروه می‌تواند مشاورانی قوی و محقق و پژوهشگرانی توانمند در تصمیم گیری های مدیران دولتی باشند.

وی بیان کرد: معلمان انسان سازانی ارزشمند در کشورند و به عنوان امانت داران جامعه باید با افزایش مهارت های علمی، روان شناختی و کارشناسی می توانند همه دانش‌آموزان را تحت حمایت علمی خود قرار دهند و زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان ابتدایی را فراهم کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون معلولان توانای استان قزوین اظهارداشت: آموزش و پرورش می تواند  حججی های زیادی را تربیت کرده و تقدیم جامعه کند و بزرگترین درس ما از اربعین نیز باید این باشد که با شعور حسینی در مسیر ارزش ها گام برداریم.

با توافق کانون معلولان توانا و آموزش و پرورش استان مقرر شده با برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی برای تقویت بنیه علمی و مهارتی معلمان کلاس اول برای رسیدگی بیشتر به وضعیت دانش آموزان دارای نیازهای خاص اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار