رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی نقش مهمی در محرومیت‌زادیی از این استان خواهد داشت.
کد خبر: ۵۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 23 June 2015

به گزارش مهر، حسین پیرموذن در جلسه بررسی آثار و ثمرات ایجاد طرح منطقه آزاد تجاری در اردبیل افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی از برنامه های مهم دولت در استان بوده و افق روشن سرمایه گذاری را ترسیم خواهد کرد.

وی توسعه پایدار اردبیل را در گرو ایجاد منطقه آزاد تجاری دانست و تاکید کرد که ایجاد این مناطق تجاری از زیرساختهای لازم برای توسعه استان اردبیل است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه در بخش های مولد، جذب و انتقال تکنولوژی به استان، ایجاد فرصت های اشتغال، رشد تولید و ارزش افزوده بخش های اقتصادی به خصوص در حوزه صنعت، افزایش کارایی اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ماهر و... را بخشی از مزایای ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان برشمرد.

وی بیان داشت: کمک به استان برای ورود به بازارهای جهانی و آشنایی با تجارت خارجی و گسترش و متنوع ساختن صادرات، رشد درآمد کشور ناشی از فعالیتهای خدماتی از جمله حمل و نقل، بارگیری و تخلیه، بانکداری، بیمه، گردشگری و... از دیگر مزایای ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در استان خواهد بود.

پیرموذن همچنین در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان به مزایای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین آلات خط تولید و... از مهمترین آن است.

وی صدور مجوز ساخت و پایان کار به صورت رایگان و کمک به ورود کالاهای واسطه ای و سرمایه ای با شرایط و قیمت مناسب تر را از مزایای دیگر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در سال همدلی و همزبانی با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی در پیشبرد اهداف اقتصادی تلاش کرده تا ایجاد منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی جامه عمل به خود گیرد.

این مسئول اتاق بازرگانی را از حامیان اصلی برنامه های دولت در استان دانست و عنوان کرد: اتاق بازرگانی در سالهای اخیر نقش مهمی در تصمیم گیریها و سیاست گذاریهای کلان اقتصادی استان داشته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار