تابناک: پس از حضور جنتی در اصفهان تغیرات در وضعیت فرهنگی و هنری این استان به وجود آمد و برای نخستین بار استاندار اصفهان با اهالی سینما و تئاتر اصفهان دیدار کرد.
کد خبر: ۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳ 15 February 2015
به گزارش تابناک، همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به اصفهان علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری با اهالی فرهنگ و هنر اصفهان داشت که همراه با حاشیه بسیاری بود به طور مثال افرادی از جمله هنرمندان بزرگ اصفهان و روسا نهادهای فرهنگی و هنری شهر به نحوه دعوت در این جلسه معترض بودند، افراد دیگری نیز معتقد بودند این جلسه سفارشی بوده و مشکلات اصفهان انتقال پیدا نکرده است.

پس از برگزاری جلسه و بازتاب های مختلفی که داشت، اتفاقات جالبی در وضعیت فرهنگ و هنر اصفهان صورت گرفت که افرادی معتقداند این مسائل از تب حضور جنتی در اصفهان است و وی علی رغم جو دیدار با اهالی فرهنگ و هنر اصفهان متوجه مشکلات فرهنگی و هنری اصفهان شده است.

یکی از هنرهایی که به نحوه فعالیت آن در اصفهان اعتراض می شد، سینما و هنرهای نمایشی بود که اهالی آن معتقد بودند، مدیرکل ارشاد اصفهان نیز اعتقادی به آن نداشته و توجهی نیز از سوی مدیریت استان صورت نمی گیرد.

با وجود همه این مشکلات و معضلات یک هفته بعد از رفتن روحانی استاندار اصفهان برای نخستین بار با اهالی فرهنگ و هنر اصفهان دیداری را صورت داد.

در این جلسه زرگرپور با تأکید بر این که برای استان نان و آب و اقتصاد مهم‌تر جلوه می‌کند ، اظهار کرد: استان اصفهان با مجموعه‌ای از چالش‌ها و فاجعه‌های بزرگ دست به گریبان است و این مشکلات نمی‌گذارد استاندار به مسائل فرهنگی و هنری استان بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید بسترسازی کنم، اما نمی‌توانم سیاست‌گذاری کنم چون سررشته‌ای ندارم، ادامه داد: تشکل‌های هنری و انجمن‌ها باعث پیشرفت و حرکت مسئولان در مسیر درست می‌شوند و می‌توانند برای ایجاد بستر فعالیت اقتصادی و توسعه‌ای درخواست کنند.

زرگرپور تصریح کرد: من نتوانستم این فاجعه‌ها را برای رییس‌جمهور بازگو کنم اما ایشان محور توسعه را سه موضوع علم و فناوری، گردشگری و فرهنگ و هنر قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه این همه فاجعه و چالش نمی‌گذارد کاملاً به هنر فکر کنیم، ادامه داد: متأسفانه در این استان فرهنگ و هنر 25 متولی دارد و هرکس ساز خودش را می‌زند و با هم و در راستای هم کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از استاندار شدن در اصفهان یک سال و نیم است، نتوانستم به سینما بروم، افزود: من هنر و هنرمند به ویژه سینما را دوست دارم، اما این استان چنان با مجموعه‌ای از تنگناها مواجه است که فرصت نمی‌دهد، من حتی لحظه‌ای به هنر فکر کنم.

تأکیدات استاندار اصفهان بر اینکه سررشته ای در هنر ندارد و مشکلات استان، اجازه در اولویت قرار گرفتن فرهنگ و هنر را نمی دهد، انتقاداتی را به همراه داشت چراکه افرادی معتقد بودند حال که استاندار سررشته ای در فرهنگ و هنر ندارد باید جلسات بیشتری با اهالی فرهنگ و هنر اصفهان داشته باشد تا مشکلات فرهنگی استان به گوش استاندار برسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار