مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در راهپیمایی اربعین، پیام وحدت ملتها مطرح است. از آنجا که در این راهپیمایی ملتهای مختلف(فرامرزی، فراجناحی، فراملیتی) شرکت می‌کنند، پیام وحدت ملتها می‌تواند یکی از مظاهر این راهپیمایی باشد.
کد خبر: ۵۲۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 09 November 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام ابراهیم سعیدی عنوان کرد: در واقع برگزاری مراسم عاشورا و اربعین و احیاء یاد و نام امام حسین(ع) پاسخ و لبیک به ندای هل من ناصر امام است. زیرا امام می‌خواست که با ظالم و ظلم مبارزه و عدالت اجرا شود. در واقع این اربعین یا راه‌یپمایی میلیونی که در حال جهانی شدن است، پیامش این است که مردم شرکت کننده در اربعین پیام مشترکی دارند. 

وی افزود: راهیپمایی کنندگان اربعین می‌خواهند به ظالم نه بگویند و نشان دهند که طرفدار عدالت و مظلوم هستند. به همین دلیل به امام حسین(ع) عشق می‌ورزند و می‌خواهند که پرچم عدالت‌خواهی برافراخته باشد. از طرفی این راه‌پیمایی خواست تشیع نیست اگرچه خطاب به مومن و تشیع اما در این میان هر کس راه امام حسین(ع) را برود، در واقع شیعه امام حسین(ع) است. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از آنجا که هدف امام حسین(ع) خاص مسلمانان نیست و بین همه انسانها مشترک است و در واقع فرامذهبی و فرادینی است، یعنی به خاطر عدالت و انسانیت است، برای اینکه ظلم، جور و حق‌کشی نباشد. لذا همه انسانها، چه شیعه و چه سنی، مسیحی و یهودی احساس اشتراک می‌کنند. آنها با شرکت در راهپیمایی اربعین احساس می‌کنند راه نجات‌بخشی است که باید در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. 
حجت‌الاسلام سعیدی گفت: البته اهل‌سنت هم چون اهل‌بیت را دوست دارند. یزید را دوست ندارند و قبول ندارند که امام‌حسین باید کشته می‌شد. لذا برای مظلومیت امام‌حسین ناراحت هستند، بنابراین در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند که به نظرم برای شرکت بیشتر اهل‌سنت باید تدابیری اندیشیده شود. 

وی افزود: در راهپیمایی اربعین، پیام وحدت ملتها مطرح است. از آنجا که در این راهپیمایی ملتهای مختلف(فرامرزی، فراجناحی، فراملیتی) شرکت می‌کنند، پیام وحدت ملتها می‌تواند یکی از مظاهر این راهپیمایی باشد. پیش‌بینی می‌کنم روزی راهپیمایی میلیاردی انسانها به سوی کربلا راه بیفتد و وضعیتی ایجاد شود که تمام مرزها از میان برود و مردم یکپارچه شوند. 

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه ملتها، شرق و غرب با هر گرایش و مذهبی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند، زیرا آنها احساس می‌کنند که این راه منتهی به منجی می‌شود. به طوری که سرانجام اربعین منتهی به ظهور امام زمان می‌شود.





منبع : رادیو گفت و گو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار