مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: با توجه به این طرح جامع کنتورهایی بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی نصب گردیده و از اضافه برداشت‌های منابع آبی جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 11 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدمهدی جوادیان زاده  با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و 630 رشته قنات فعال در استان وجود دارد که سالیانه 163 میلیون مترمکعب آب از آن تخلیه می‌شود، گفت: همچنین 387 دهنه چشمه داریم که 32 میلیون مترمکعب تخلیه آب داشته و سه هزار و 611 حلقه چاه که 833 میلیون مترمکعب تخلیه از آن صورت می‌گیرد.

وی با عنوان طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، افزود با توجه به این طرح جامع کنتورهایی بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی نصب گردیده و از اضافه برداشت‌های منابع آبی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه افزود: با توجه به طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی تلاش می‌شود تا از افت سطح آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده و قطعاً قنوات و چشمه‌های استان وضعیت بهتری را نسبت به گذشته خواهند داشت.

جوادیان زاده بابیان اینکه یکی از دلایل خشک شدن چشمه‌ها و قنوات افت آب‌های زیرزمینی است، تصریح کرد: با جلوگیری از افت سفره‌های زیرزمینی استان می‌توان در امر احیاء و حفاظت از آن‌ها موفق بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی توافقات برنامه ششم دولت، بر اساس اینکه موظف است در سال پنج درصد از قنوات را احیاسازی کند، اذعان کرد: جهاد کشاورزی در حال آماده‌سازی مراحل اجرایی این طرح است.

وی در پایان با عنوان اینکه 5/12 میلیارد تومان اعتبارات برای این بخش در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: تاکنون 2 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار