مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد گفت: پایگاههای انتقال خون این استان در ماه مبارک رمضان فعال و آماده پذیرایی از اهدا کنندگان خون است.
کد خبر: ۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزدˈ نقی تقوایی تعداد پایگاههای انتقال خون استان را چهار مورد عنوان کرد و افزود: پایگاه مرکزی یزد در صفاییهˈ شیفت صبح از ساعت 7 تا 14 و شیفت عصر از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 23 شب و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز فقط شیفت صبح از ساعت هفت صبح تا 14 عصر دایر هستند.

وی ساعت کار پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان را شیفت صبح از ساعت 7 تا 14 و شیفت عصر از ساعت 21 تا 23 شب ذکر و اضافه کرد: در شهرستان میبد هم تنها شیفت صبح، آماده خونگیری از شهروندان هستند.

ˈتقوایی با بیان اینکه روزه داران با توجه به توانایی خود صبح یا بعد از افطار می توانند نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند اظهار داشت: قبل از اهدا، شرایط فرد داوطلب از سوی پزشک مستقر در مراکز بررسی می شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد ،دارا بودن حداقل وزن 50کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و عدم ابتلا به کم خونی را از شرایط فردی اهدا کننده خون بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه اهدا کنندگان مستمر تا سن 65 سالگی می توانند خون بدهند گفت: افراد هنگام اهدای خون کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

تقوایی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی مختص زمان خاصی نیست افزود: بیماران نیازمند در تمام ماههای سال به خون نیاز دارند.

وی با بیان اینکه همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان میزان مراجعه افراد برای اهدای خون کاهش پیدا می کند از شهروندان خواست در این ماه مبارک همچون ماههای قبل در این امر خداپسندانه و معنوی شرکت کنند.

تقوایی در ادامه با بیان اینکه به همه گروههای خونی نیاز داریم اظهار کرد: گروه خونی منفی بیش از گروههای دیگر نیاز است .

مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد در بخش دیگر سخنان خون با اشاره به اینکه 3.4 از اهدا کنندگان خون استان را بانوان تشکیل می دهند گفت: زنان یکی از جمعیت های سالم و مناسب برای اهدای خون هستند و می توانند جزو اهداکنندگان مستمر خون باشند.

وی افزود: بانوان بر اساس باورهای غلطی چون کم خون هستیم یا اگر خون اهداء کنیم دچار مشکل می شویم کمتر در اهدای خون مشارکت می کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون تصرح کرد :خون اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، زایمان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر پایگاه انتقال خون یزد نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،B ایدز و بیماری های مقاربتی ذکر کرد.

در سال گذشته39 هزار و 664 نفر از مردم نوعدوست این استان خون خود را اهدا کردند.

متوسط اهداکنندگان خون در استان یزد به ازای هر یکهزار نفر 38 نفر است در حالیکه این رقم در کشور 27 نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار