طبق مطالعات دانشمندان آمریکایی کم خوری موجب طول عمر می‌شود؛ آنها در یک مطالعات بسیار جدی نزدیک به ۲۵ سال تحقیقاتی بر روی میمون‌ها انجام دادند.
کد خبر: ۵۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزدنتایج این تحقیقات و آزمایشات نشان داد گروه دوم نسبت به گروه اول بیشتر عمر کردند؛ در عوض میمون‌هایی که به طور معمول غذا می‌خوردند خطر مرگ و میر و بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها سه برابر بود.

به گفته «روزالین آندرسون» سرپرست تیم مطالعه، «مزایای محدود کردن کالری با کنترل متابولیک مرتبط است و موجب سوخت و ساز بدن در سنین بالا می‌شود؛ در کنترل انرژی و توانایی سلول‌ها و ارگانیسم برای پاسخ به تغییرات زیست محیطی در دوران پیری اثر می‌گذارد حتی در نقاط مختلف بدن تأثیرگذار است مثلاً موجب کاهش سطح رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس می‌شود.»

موسسه ملی سالمندان بالتیمور مطالعاتی مشابه روی ۱۲۰ حیوان انجام داد که نتایج مرگ و میر و بیماری و سلامت در حیواناتی که به طور معمول غذا می‌خورند نسبت به حیواناتی که رژیم غذایی داشتند، متفاوت بود؛ حیواناتی که دارای رژیم غذایی بودند دیرتر مبتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت می‌شدند یا اصلا مبتلا نمی‌شدند. در واقع رژیم غذایی در سنین بالا اثر مثبتی روی سوخت و ساز بدن آنان داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار