نمایش خیابانی "کاسه گردون" گروه سپید و سیاه به سرپرستی « مهدی حبیبی» و نویسندگی و کارگردانی "نرگس خاک‌کار" به یازدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی بندرعباس راه یافت.
کد خبر: ۵۲۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 25 November 2017
نمایش خیابانی "کاسه گردون" گروه سپید و سیاه به سرپرستی « مهدی حبیبی» و نویسندگی و کارگردانی "نرگس خاک‌کار" به یازدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی بندرعباس راه یافت.

به گزارش فارس؛ با اعلام نتایج بازبینی بخش خیابانی یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، آثار راه یافته به این جشنواره مشخص شد که نمایش خیابانی «کاسه گردون» گروه نمایشی سپید و سیاه به نویسندگی و کارگردانی «نرگس خاک‌کار» هنرمند موفق ملایری البته به نمایندگی از استان تهران و شهر ری نیز در بین آنها دیده می‌شود.

در همین راستا نرگس خاک‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه به دلیل سکونت در تهران به عنوان نماینده این استان و شهر ری در این دوره از جشنواره حضور خواهیم داشت، افزود: یازدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس خواهد بود که البته میزبان نمایش‌های بخش خیابانی شهرستان میناب است.

وی گفت: در این دوره از جشنواره رضوی که از 18 تا 22 آذرماه برگزار می‌شود، علاوه بر "کاسه گردون" نمایش‌های دیگری هم از جمله نمایش‌های "کبوتر زرد" و "خوشبختی همینجاست" (کرمانشاه)، نمایش‌های  "خیابانی حسرت" و"پژوهش" (میناب)، نمایش ضامن آهو (تبریز) و نمایش "طوق سبز"(همدان) از همدان نیز حضور دارند که با هم به رقابت می‌پردازند.

خاک‌کار ضمن معرفی عوامل نمایش خود افزود : بازیگران این کار را علاوه بر خودم، مهدی حبیبی، علی خانجانی، محمد محسنی، سجاد اسماعیلی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نمایش «کاسه گردون» در واقع بازگوکننده یکی از آیین‌های فراموش شده روستاهای اطراف ملایر است که مردم این روستاها در آخرین روزهای زمستان به روستاهای مجاور رفته و با جار زدن فرا رسیدن فصل بهار را مژده می‌دهند؛ البته در قبال این مژده، مردم علاوه بر تبریک و شادباش سال نو، کاسه‌های آنها را هم از میوه و تنقلات سفره هفت‌سین پر می‌کنند.

نویسنده و کارگردان نمایش "کاسه گردون" در پایان با اشاره به اینکه برای آماده سازی این نمایش دوهفته تمرین داشته اند، تصریح کرد: امیدواریم با درخشش هنرمندان این نمایش، برگ زرینی دیگری بر افتخارات گروه سپید و سیاه رقم بخورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار