مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: باید پلاک‌های طرح شهید انصاری شرقی تجمیع گردد و به فضاهای اقامتی تبدیل شود تا مکانی برای توقفگاه گرشگران باشد.
کد خبر: ۵۳۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حضرتی‌ در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته در تالار اجتماعات این شهر برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این جلسه باید دستاوردهایی در بهبود شرایط زیستی شهر قزوین داشته و آغازی برای همکاری این نهاد با مجموعه مدیریت شهری باشد.

وی با اشاره به اینکه قزوین شهری است که مقیاس آن با بسیاری از شهرهای ایران متفاوت است، افزود: الگوی شهرسازی در بیش از 80 درصد قاجاریه و مابقی در صفویه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اضافه کرد: قزوین از محدود شهرهای کشور است که قدمت آن به دوران ساسانی برمی‌گردد به همین دلیل از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید مسؤولان به آن توجه ویژه‌ای کنند.

حضرتی با اشاره به بافت تاریخی استان قزوین مطرح کرد: از سال 84 محدودیت ارتفاعی ساخت و ساز در این بافت وجود داشته و اگر افزایش تراکم در برخی مکان‌ها صورت گرفته، برخلاف قوانین و مقررات بوده است.

این مسؤول با اشاره به طرح شهید انصاری شرقی بیان کرد: در اجرای این طرح طی مسیر دو اثر تاریخی همانند حمام بلاغی و مدرسه حیدریه وجود داشته که یک هزار و 200 سال قدمت دارد و باید تخریب می‌شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح تفصیلی عنوان کرد: عملیاتی شدن این طرح موجب می‌شود که به ضرر شهر قزوین باشد به همین دلیل از آنجایی که طرح فوق وحی منزل نیست، می‌توان تغییر داد.

حضرتی با بیان اینکه برخی افراد عنوان می‌کنند که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در ابتدا با طرح جامع تفصیلی موافق بوده است، خاطرنشان کرد: این مطلب هیچ صحت ندارد و این اداره‌کل از آغاز با اجرای طرح شهید انصاری شرقی مخالف بوده است.

وی پیشنهاد کرد: پلاک‌هایی که در اجرای طرح یاد شده تملک شده، باید تجمیع شده و به فضاهای اقامتی با ارائه سوغات و پذیرایی طی مسیر تبدیل شود تا مکانی برای توقفگاه گردشگران در بین راه برای بازدید آثار تاریخی این شهر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اشاره به اینکه باید نیازهای شهروندان قزوینی با توسعه شهری پاسخ داده شود، تشریح کرد: این مطلب نامش توسعه نیست زیرا پاسخ به نیازها باید همراه با پایداری در آینده باشد و شهروندان از آن در دراز مدت بهره ببرند.

حضرتی یادآور شد: شهر قزوین کالبد نیست بلکه یک روح دارد وقتی آن را بگیریم، زندگی کردن به سختی انجام می‌شود به همین دلیل باید به این کالبد توجه ویژه‌ای کرد.

این مسؤول با اشاره به آثار تاریخی که در قزوین به دلایلی همانند ایجاد زمین فوتبال تخریب شده است، ادامه داد: این تخریب‌ها اگر نبود امروز قزوین در آثار تاریخی چیزی از اصفهان کمتر نداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: این اداره‌کل با شهرداری و شورا به منظور اجرای طرح‌های شهری همانند شهید انصاری شرقی، ساماندهی ورودی شهرها و باغستان سنتی همکاری دارد.

حضرتی افزود: مسؤولان مجموعه مدیریت شهری باید با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین طی برگزاری جلسه‌هایی راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات عدم اجرای طرح‌های شهری ارائه دهد تا با عملیاتی شدن آن‌ها، مشکلات شهروندان قزوینی برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار