برق چاه هایی که بیش از اندازه برداشت آب داشته باشند قطع می شود و با مالکین برخورد قضایی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 26 June 2015
معاون امور عمرانی فرماندار همدان گفت: اولویت انسداد چاه های غیر مجاز با چاه های حریم قنوات و چاه های آب شرب روستایی و شهری است.

به گزارش مهر، حسین افشاردر شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان با بیان اینکه اولویت انسداد چاه های غیر مجاز باید با چاه های حریم قنوات، چشمه ها و آب شرب روستایی و شهری باشد، اظهار داشت: شورای حفاظت از منابع آب در راستای حفظ منابع آب همدان تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای آبخیزداری انجام شده است، گفت: گسترده تر شدن اقدامات در راستای حفظ منابع آبی مهم بوده است.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه در خصوص برخورد با دستگاه های حفاری غیر مجاز و ایجاد چاه های غیر مجاز باید عملکردی جدی انجام می شود، افزود: دستگاه قضایی در این مورد پای کار آمده است.

افشار در مورد معادن ارزانفود که موجب ضرر به آبخیز سد اکباتان می شود، بیان کرد: پیگیری های لازم در این خصوص در حال انجام است و به زودی تصمیم نهایی اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه کشت دوم در همدان ممنوع است، گفت: امور آب شهرستان همدان در خصوص انسداد چاه های غیر مجاز اقدامات مطلوبی انجام داده است.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان از انسداد ۲۴ حلقه چاه غیر مجاز در سه ماه نخست سال جاری در شهرستان همدان خبر داد و گفت: انسداد چاه های غیر مجاز از سال گذشته آغاز شده است.

افشار با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۸ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان همدان مسدود شد، بیان داشت: حکم انسداد ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ چاه مجاز در شهرستان همدان شناسایی شده است، ابراز داشت: در مجموع ۸۵۰ حلقه چاه غیر مجاز و فاقد پروانه در شهرستان همدان وجود دارد.

معاون امور عمرانی شهرستان همدان نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی را الزامی عنوان کرد و گفت: انسداد چاه های غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند از اولویت های اجرای طرح تعادل بخشی است.

افشار بیان داشت: برق چاه هایی که بیش از اندازه برداشت آب داشته باشند قطع می شود و با مالکین برخورد قضایی انجام خواهد شد.

اخطار نصب کنتور برای ۲۴ حلقه چاه صادر شده است

مدیرامور آب شهرستان همدان تعداد کنتورهای شارژ شده را ۱۱۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: در شهرستان همدان محدودیت کنتور نداریم و تا کنون اخطار نصب کنتور برای ۲۴ حلقه چاه صادر شده است.

مدیرامور آب شهرستان همدان از انسداد ۱۸۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان همدان خبر داد و گفت: ۵۲۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان همدان شناسایی شده است.

به گزارش مهر، محمد رضی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۳۹۳ اقدام جدی در خصوص منابع آب انجام نشده بود، اظهار داشت: بعد از سال ۹۳ و با سیاست های دولت تدبیر و امید به مقوله آب اهمیت بسیاری داده شد.

وی در ادامه سخنانش به حفر چاه های غیر مجاز توسط خانه باغ ها اشاره داشت و بیان کرد: مشکلی که در این مورد وجود دارد آنست که شرکت آب اجازه ورود به باغ افراد و ممانعت از حفر چاه را ندارد.

مدیرامور آب شهرستان همدان در خصوص انتقال آب به اراضی تحت کشت نیز گفت: انتقال آب به اراضی تحت کشت چاه و یا شرب خلاف قوانین نیست اما انتقال آب به اراضی غیرتحت کشت ممنوع بوده و با آن برخورد می شود.

وی در مورد سئوال آبفار شهرستان همدان مبنی بر وجود ۴۰ حلقه چاه غیر مجازشرب در روستاها گفت: سه حلقه چاه از این تعداد دارای مجوز و ۱۴ حلقه برای شرب و ۲۳ حلقه غیر مجاز است.

رضی انسداد چاه های غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند را از اولویت های اجرای طرح تعادل بخشی عنوان کرد و گفت: ۱۶۸ کنتور هوشمند تاکنون در شهرستان همدان نصب شده که از این تعداد ۸۰ کنتور دولتی و ۸۸ کنتور با هزینه مالک بوده است.

اخطار نصب کنتور برای ۲۴ حلقه چاه صادر شده است

وی تعداد کنتورهای شارژ شده را ۱۱۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: در شهرستان همدان محدودیت کنتور نداریم و تا کنون اخطار نصب کنتور برای ۲۴ حلقه چاه صادر شده است.

مدیرامور آب شهرستان همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه در مجموع ۸۵۰ حلقه چاه غیر مجاز و فاقد پروانه در شهرستان همدان وجود دارد، گفت: ۳۱۶ حلقه چاه فاقد پروانه و ۵۲۴ حلقه چاه غیر مجاز است.

رضی از انسداد ۱۸۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان همدان خبر داد و افزود: با انسداد این چاه ها بیش از ۹ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی آبی منطقه ای شهرستان همدان که کشت دوم داشتند، کاسته شده است، عنوان داشت: یکی از ارکان حفظ منابع آب حفظ منابع طبیعی است.

جواد رشیدی با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی در راستای حفظ نزولات جوی و خاک بسیار مهم است، بیان کرد: درست است که عامل اصلی بحران آب کاهش بارندگی ها بوده اما نگاه ریشه ای به این موضوع لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه حفظ آب تا قبل از مصرف در شهرستان همدان اهمیت بالایی دارد، گفت: مدیریت حفظ آب تا قبل از مصرف موضوعی است که نیاز به راهکار های جدی و اساسی دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار