عضو شورای شهر قزوین خبر داد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین از پیش بینی 50 درصد اعتبار اجرای کمربندی شرقی قزوین در لایحه بودجه سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 03 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین احد چگینی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه بعد از ارائه مشاور طرح و دو مسیر پیشنهادی، یکی از این محورها که از نظر شورا، شهرداری و مشاور بهترین بود، انتخاب شد.

وی افزود: موضوع کلان‌تری که ضمن اجرای این کمربندی مطرح می‌شود، هدف از اجرای آن است، اگر هدف این است که از بار ترافیک شهرک مینودر بکاهیم (که عمده ترافیک این محور کارگری است) باید به شکل مستقیم مینودر را به شهر صنعتی البرز وصل کنیم و این مهم با اتصال میدان مینودر به بلوار صنعت محقق خواهد شد.

عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: با این اتصال، در شریان‌های اصلی شهر شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود اگر بتوانیم نحوه اتصال کمربندی شرق به میدان مینودر و بلوار صنعت به شکل زیرگذر باشد در میدان مینودر ترافیک نخواهیم داشت اگر چنین نباشد مطمئنا با توجه به اینکه از اتوبان تهران قزوین و کمربندی شرق وسایل نقلیه با سرعت وارد میدان می‌شوند شاهد تصادفات و حوادث ناگواری خواهیم بود مناسب خواهد بود.

چگینی اضافه کرد: از آنجایی که فاز طراحی کار انجام شده، برای اینکه در سال جدید وارد مرحله اجرا شویم، باید در لایحه بودجه سال 97، حداقل 50 درصد اعتبار طرح پیش‌بینی شود.

وی افزود: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها در اجرای طرح باید به گونه‌ای باشد که بعد از 36 ماه در میدان مینودر  مشکل یا گره ترافیکی مانند پل سیدحسن نصرالله نداشته باشیم و تردد در آن روان باشد. لازم است شهرداری گزارش جامع‌تری با برآورد نهایی تهیه کرده تا در جلسه دیگری به بررسی این کمربندی اختصاص دهیم.

عضو شورای شهر قزوین یادآور شد: از آنجایی که قرار است در قالب اجرای این طرح، لوله نفتی که از مرکز شهر عبور می‌کند نیز جابه‌جا شود، موارد مشارکت با شرکت نفت مشخص شده و همکاری لازم در این خصوص به عمل آید. ضمن اینکه لازم است در جلسه تخصصی دیگری موضوع ساختمان شورا و شهرداری و ادامه احداث تقاطع غیر هم‌سطح امام رضا(ع) بررسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار