فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: پیشرفت کشور نیازمند حرکت علمی بسیار قوی است که تولید علم و تحقیقات، حیات آینده کشور بوده و برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، کارهای دقیق پژوهشی لازم است.
کد خبر: ۵۳۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 17 December 2017
به گزارش تابناک در قزوین، مهدی صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به مناسبت هفته پژوهش به تشریح اهمیت، نقش و جایگاه پژوهش پرداخت و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قلب تپنده جهان اسلام باید در باب اقتدار و قدرت علمی در جهان حرف تازه‌ای داشته باشد و با وجود این شرایط ،سپاه در پیش‌روندگی و پیش برندگی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور بوده و تحقیق علمی فقط به معنای فراگیری و تقلید نیست، بلکه تحقیق ضد تقلید است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین مطرح کرد: پیشرفت کشور نیازمند حرکت علمی بسیار قوی است که تولید علم و تحقیقات، حیات آینده کشور بوده و برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، اقدامات دقیق پژوهشی لازم است.

صادق‌پور عنوان کرد: عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار گیرد و اگر ژرف‌یابی و پژوهش نباشد، نتیجه آن یک جا ایستادن، در جا زدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه‌تر شدن است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشد و یکی از مهم‌ترین ابعاد این پیش‌روندگی و پیش‌برندگی برخورداری از اقتدار و قدرت علمی است که در این راستا نیازمند دانشی منحصر به فرد برای ایجاد و برقراری تمدن اسلامی و توسعه و رشد انقلاب اسلامی در جهان است.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات شهرستان قزوین تأکید کرد: آنچه که از طرف فرمانده معظم کل قوا بیان شده، این است که سپاه باید در پیشبرد انقلاب اسلامی پیشتاز باشد و پاسداری از آن متضمن داشتن دانش در مقولات مختلف و ایجاد نهضت‌ نرم‌افزاری است.

صادق‌پور یکی از ابعاد نهضت نرم‌افزاری را تحول در علوم انسانی و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی انقلاب و نظام عنوان کرد و افزود: در این زمینه سپاه باید بتواند از تجارب به دست آمده در خصوص موضوعات مختلف از جمله مدیریت‌های سازمان، منابع و سرمایه انسانی، پشتیبانی و لجستیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات را به صورت مدون و در قالب دانش‌هایی برای پیشبرد نهضت نرم‌افزاری در انقلاب و نظام استفاده کند.

وی مطرح کرد: باید از تجربیات گذشته برای آینده سپاه استفاده شود تا این نهاد مقدس و تجربیات گرانبهای آن، به شکل صحیح به نسل آینده سپرده شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به اندیشه‌ورزی پاسداران با توجه به زمینه خلاقیت و ابتکاری که داشته و دارند، گفت: آن‌ها می‌توانند راهکارهای نوینی را برای پیشبرد نهضت نرم‌افزاری در کشور و نظام دنبال کنند.

صادق‌پور یادآور شد: سپاه در عرصه‌های مختلف مأموریتی از تجربیات بسیاری در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برخوردار بوده که این تجربه با هدف رشد و شکوفایی انقلاب و به بهای خون شهدا و جانبازی جانبازان به دست آمده و دانشی را حول ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، خدامحوری، ایثار و از خود گذشتگی و اخلاص به وجود آورده است.

این مسؤول ادامه داد: این دانش و تجربیات نهال مقدسی است که می‌تواند در آینده شکوفا و درخت تنومندی از علم و دانش اسلامی بر محور ارزش‌های معنوی و دینی برقرار کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار