معاون آموزش و پرورش اردبیل مطرح کرد؛
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: افزایش بیسوادی در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ ساله در این استان نگران کننده است.
کد خبر: ۵۴۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 23 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف احمدی ظهر شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: در وضعیت فعلی ۵۶ هزارو ۸۳۸ نفر بی سواد در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال داریم که با احتساب افرادی که نسبت به وضعیت سواد خود اظهار نظر نکرده و چنین به نظر می رسد که بی سواد هستند، تعدادکل بی سوادان در این بازه سنی ۵۷ هزار و ۲۱۲ نفر است.

وی افزود: سواد آموزی در سه مرحله آموزش، تحکیم سواد و انتقال اجرا می شود و با توجه به احتمال بازگشت تعدادی از این افراد از آموزش های ارائه شده و فراموشی آموخته ها، افزایش بی سوادی محل نگرانی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مطابق آمار احصا شده سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵،   استان در باسوادی جمعیت شش سال و بالاتر سال گذشته رتبه ۲۷ ام را با درصد باسوادی ۸۳.۱ درصد کسب کرده است.

احمدی افزود: در دهه های اخیر اقدامات شایان توجهی برای سواد آموزی صورت گرفته بطوریکه میزان باسوادی شش سال و بالاتر در بعد از انقلاب ۵۲.۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان باسوادی زنان  استان در بعد از انقلاب و در گروه سنی شش سال و بالاتر ۶۲.۵ درصد افزایش یافته و فاصله سواد زنان و مردان ۳۱.۵ درصد کاهش یافته است.

به نوشته مهر، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سهمیه سال جاری استان نیز سوادآموزی ۹ هزار و ۲۰۰ نفر بوده اضافه کرد: نه تنها این سهمیه محقق شده بلکه آموزش تعداد بیشتر را مدنظر داریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار