کد خبر: ۵۴۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 27 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به مناسبت 7 دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی پیامی صادر نمود.
متن پیام :
بسم الله الرحمن الرحیم
"هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ"
                                                                        (آیه ی 9 سوره ی زمر)
رفع بی سوادی و تلاش برای افزایش سطح آگاهی و توسعه فرهنگی در جامعه بستر ساز توسعه همه جانبه و دانایی محور کشور می باشد؛ چرا که  مسأله بی سوادی یا کم سوادی خود ریشه بسیاری از مسائل دیگر، ازجمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی جوامع می باشد، به این دلیل است که گسترش آموزش وپرورش وکاهش درصد بی سوادی یکی از شاخص های مهّم پیشرفت محسوب می شود.
هفتم دی ماه سال 1358 حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کردند که به عنوان یکی از کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان ، آثار و نتایج فراوانی در جهت اعتلای فرهنگ جامعه به همراه داشت و این کار بزرگ نهضت سواد آموزی توانست تحولی بزرگ در راستای آموزش همگانی کشور ما پدید آورد.
قدم گذاران در این وادی چه هنرمندانه و ایثارگرانه در راه آموزش به زنان  و مردان و فرزندان بازمانده از تحصیل این مرز و بوم گام بر میدارند تا روزگار پیش رویمان سراسر از دانایی و دانستن باشد.
امیدوارم که همه ما با ایجاد فضای سالم و روحی خداجوی و با برطرف کردن کامل بی سوادی و انسداد مبادی آن بتوانیم زمینه های رشد و تعالی شایسته کشوررا فراهم نموده و با این باور که  در شهرستان بویراحمد از تمامی فرصت ها  برای این حرکت جهادی و آینده ساز استفاده نماییم و به مساله سواد آموزی و رفع بی سوادی به عنوان یکی از ضروریات اساسی و روش های مقابله با آسیب های اجتماعی  همچنان توجه جدی داشته باشیم.
اینجانب بر خود واجب می دانم که این روز فرخنده را به تلاشگران این عرصه به خصوص آموزش دهندگان، کارشناسان، فراگیران و همه دست اندرکاران والامقام و سخت کوش نهضت سواد آموزی تبریک عرض نموده و از زحمات بی شائبه و خالصانه این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.
 امید دارم در ظل توجهات ولیعصر (عج) در همه امور زندگی بهروزی و سرافرازی حاصل گردد.
سید نظام مرادی
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار