تا سقف 50 میلیون تومان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به بیمه واحدهای روستایی در برابر حوادث و بلایای طبیعی گفت: 84 هزار واحد روستایی در استان تا سقف 50 میلیون تومان بیمه می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 27 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد در نشست خبری که به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی ظهر در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن ضرورت شناسایی زلزله و آموزش‌های همگانی در طول سال به شهروندان اظهار داشت: باید دستورالعمل وظایف دستگاه‌های مختلف در خصوص زلزله تدوین شود.

وی ادامه داد: زلزله اخیر کرمانشاه تلنگری بود تا هوشیارتر از قبل باشیم و آمادگی بیشتری برای حوادث آینده پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد: نخستین گام در کاهش خسارات زلزله این است که نحوه برخورد مناسب با این حادثه را به مردم آموزش داده و گام‌های ارزنده‌ای در این زمینه برداشته شود.

فرخزاد با اشاره به برگزاری مانور اخیر در شهر قزوین مطرح کرد: با برگزاری مانور در یکی از محله‌های قدیمی توانستیم نقاط ضعف را ارزیابی کنیم.

این مسؤول تشریح کرد: عدم آموزش لازم به شهروندان یکی از مشکلات است که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم که باید آموزش در اولویت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین توضیح داد: مردم قبل از وقوع زلزله محل‌های امن در منازل خود را شناسایی کنند و از فرار کردن بپرهیزند چراکه دستخوش عواقب ناخوشایند می‌شوند.

فرخزاد با بیان اینکه دهمین کشور در وقوع حوادث غیرمترقبه هستیم، گفت: در دنیا 43 بحران شناخته شده که از این تعداد 30 تا 32 بحران در کشور و 20 تا 25 بحران در استان قزوین شناخته شده است.

وی یادآور شد: در دهه اخیر 50 درصد واحدهای مسکونی استان قزوین دارای مقاومت در برابر زلزله است و در واحدهای عمومی از قبیل مدارس، مراکز درمانی و واحدهای آموزشی 70 درصد مقاوم‌سازی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: یک هزار و 400 واحد آموزشی در استان قزوین وجود دارد که 900 واحد از آن مقاوم‌سازی شده است.

فرخزاد با اشاره به بیمه واحدهای روستایی در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیان کرد: 84 هزار واحد روستایی در استان قزوین تا سقف 50 میلیون تومان بیمه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار