نماینده جمهوریخواه فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار پاکسازی پلیس و وزارت دادگستری این کشور شد.
کد خبر: ۵۴۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 28 December 2017

به گزارش تابناک : همزمان با بالاگرفتن انتقادهای جمهوریخواهان در آمریکا از روند بازرسی در پرونده تبانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با روسیه، فرانسیس رونی – نماینده جمهوریخواه فلوریدا در مجلس نمایندگان -- خواستار پاکسازی اف بی آی، پلیس آمریکا و وزارت دادگستری این کشور شد.

رونی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، پاکسازی اف بی آی و وزارت دادگستری را خواستار شد؛ اما گفت قصد ندارد این دستگاه ها را تضعیف کند.

معاون رئیس کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان سپس در گفتگو با سی ان ان، گفت: « من به تازگی وارد دنیای سیاست شده ام و پیش از این در تجارت و کسب و کار فعالیت داشته ام. اما از وجود افرادی که بیطرف نیستند در جایگاه هایی همچون وکلا و عوامل اف بی آی عصبی می شوم. افرادی در بازرسی از پرونده ی تبانی با روسیه به ریاست بازپرس ویژه رابرت مولر حضور دارند که احتمال می رود تلاش کرده اند با استفاده از این پرونده، ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ را بکوبند و اعتبارش را زیر سوال ببرند.»

فرانسیس رونی در پاسخ به این پرسش که آیا شواهدی در دست دارید که نشان بدهد افرادی قصد داشتند در روند بازرسی از پرونده نفوذ کنند گفت: « خیر اما قطعا افرادی هستند که دارند تلاش می کنند برای دونالد ترامپ مانع تراشی کنند. از موضوع نامه های الکترونیکی پی بردیم که چنین افرادی در دستگاه هایی حضور دارند که با جان و مال مردم سر و کار دارد. در آن نامه های الکترونیکی نوشته شده بود که باید به هر قیمتی شده جلوی ترامپ را بگیریم.»

وی گفت ادامه فعالیت چنین افرادی که با جان مردم سر و کار دارند بسیار نگران کننده است. رونی مدعی شد هیچ کس منکر این نیست که روس ها تلاش کردند با کمک آگهی های تبلیغاتی و اطلاعات غلط بر انتخابات ما تاثیر بگذارند اما موفق نشدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به رابرت مولر اعتماد دارید نیز گفت شهرت مولر تردیدناپذیر است اما او افرادی را در تیم خود به کار گرفته که از هواداران پر و پا قرص هیلاری کلینتون (رقیب شکست خورده ی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016) بوده اند و چنین افرادی نمی توانند بی طرف باشند.

 

 

منبع : سی ان ان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار