مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درگز از دستگیری تعدادی از حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: این حفاران شبانه در حال حفاری بودند که با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 29 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد مددی اظهار کرد: حسب گزارشات مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز با انگیزه دستیابی به اشیاء تاریخی دو حفار غیر مجاز که در ارتفاعات دره چهلمیر مشغول کند و کاو بودند توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و پلیس آگاهی شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی و محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان در پارک ملی تندوره در معیت رئیس پلیس آگاهی شهرستان و یگان حفاظت میراث فرهنگی با تعقیب و عملیات پلیسی که در ارتفاعات هزار و 500 متری دره چهلمیر صورت گرفت دو متهم که در حال حفاری بودند، دستگیر شدند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درگز تصریح کرد: از متهمین تعدادی ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

وی ضمن هشدار به سودجویان و چپاولگران آثار تاریخی از آمادگی یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان برای حفاظت از آثار تاریخی در قالب گشت‌های مشترک روزانه و شبانه با نیروی انتظامی و محیط بانان و همچنین انجمن‌های میراث فرهنگی در سطح شهرستان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار