در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از آثار و کتاب‌های برجسته قرآنی در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 29 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حضور در غرفه موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و معرفی تازه‌ترین فعالیت‌ها و انتشارات قرآنی و رونمایی از چند محصول قرآنی اعم از جلد 28 کتاب «المعجم فی فقه لغت قرآن و سر بلاغته»، جلد 9 «نصوص فی علوم القرآن» و جلد 2 «پرتویی از هدایت قرآن» از مهم‌ترین رویکردهای بنیاد پژوهش‌های اسلامی در این نمایشگاه است.

کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سربلاغته» مربوط به حوزه الفاظ و مفردات قرآن و بلاغت و اعجاز بلاغی است که در آن هر یک از کلمات قرآن به ترتیب حروف تهجّی (الفبایی) با سه رویکرد لغوی، بلاغی و تفسیری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، جلد 28 این کتاب در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت رونمایی و معرفی می‌شود.

کتاب «نصوص فی علوم القرآن» نیز یکی دیگر از آثار این بنیاد است که طی آیینی معرفی می‌شود و در این اثر که بر اساس مباحث و موضوعات علوم قرآنی شکل گرفته به تمام آثار و کتبی که در آنها موضوعات علوم قرآنی از قبیل وحی و کیفیت آن و نزول قرآن پرداخته می‌شود و سپس مطالب مرتبط با آن موضوع با رعایت سیر و ترتیب تاریخی (از قرن اول هجری تا زمان معاصر) در یک جا تنظیم و تدوین می‌‌شود.

گفتنی است؛ دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از 6 تا 15 تیر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با حضور در این نمایشگاه، 300 اثر از تازه‌های نشر خود با موضوع قرآن و معارف اسلامی را عرضه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار