قائم مقام بانک مرکزی در یزد: 30 هزار ميليارد تومان براي ارائه تسهيلات رونق توليد در سالجاري به یزد اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۵۴۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 29 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»، قائم مقام بانک مرکزي در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی با اشاره به اينکه استان يزد از استان هاي فعال در استفاده از امکانات رونق توليد بوده است افزود: اين استان توانست جايگاه هفتم کشور را در ارائه تسهيلات رونق توليد کسب کند.
کمیجانی افزود: تخصيص 30 هزار ميليارد تومان اعتبار براي ارائه تسهيلات رونق توليد در سالجاري و همچنين اجرايي شدن طرح انتقال آب شيرين از خليج فارس به استان براي بخش صنعت و معدن در این نشست به بحث گذاشته شد.
وی با بيان اينکه در سال گذشته 16 هزار ميليارد تومان براي طرح رونق توليد اختصاص يافت گفت : در سالجاري اين مقدار به 30 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است و علاوه بر آن 20 هزار ميليارد تومان ديگر هم براي حمايت از اشتغالزايي تخصيص داده شده است.
کمیجانی گفت: با موافقت مقام معظم رهبري و با تاييد مجلس شوراي اسلامي براي استفاده از منابع صندوق توسعه ملي/ تسهيلات خوبي براي حمايت از اشتغال در مناطق روستايي با نرخ سود 6 درصد تخصيص داده خواهد شد.
مدير عامل بانک صنعت و معدن کشور در اين نشست با بيان اينکه بانک صنعت و معدن در ارائه تسهيلات رونق توليد به استان يزد رتبه اول را نسبت به ساير بانکها کسب کرده است گفت: در سال گذشته 110 ميليارد تومان تسهيلات براي واحدهاي کوچک و متوسط پرداخت کرديم و امسال هم 64 ميليارد تومان تاکنون پرداخت شده است.
افخمي از اجرايي شدن خط انتقال آب از خليج فارس براي بخش صنعت و معدن استان خبر دارد و افزود: سه واحد آب شيرين کن به مبلغ 360 گشايش اعتبار کرده است.
وي افزود: هزينه خطوط انتقال آب نيز 1700 ميليارد تومان خواهد بود که در اين خصوص در حال مذاکره نهايي با ساير بانکها براي تامين اعتبار هستيم.
در ابتداي اين نشست جمعي از مديران بخش هاي دولتي و خصوصي استان به بيان ديدگاهها و نقطه نطرات خود در خصوص تسهيلات رونق توليد ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار