مدیرکل کار قزوین خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال جاری تعداد مقرری بگیران استان با چهار درصد کاهش به هفت هزار و 762 نفر و اشتغال مجدد به 973 نفر رسید.
کد خبر: ۵۴۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 30 December 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کار قزوین، مسعود بابایی اظهارداشت: واحدهای بحرانی به بنگاه‌هایی گفته می‌شود که با بیش از 10 نفر کارگر دارای بیش از سه ماه معوقات باشند و واحدهای مشکل دار درجه یک و دو هم با معوقات تا دو ماه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در سال جاری تعداد مقرری بگیران استان هفت هزار و 762 نفر بوده که چهار درصد کاهش داشته است.

بابایی یادآور شد: همچنین بیمه بیکاری در استان با 17 درصد کاهش برای پنج هزار و 631 نفر برقرار شده و در این مدت 973 اشتغال مجدد نیز ایجاد شده است.

وی بیان کرد: با حمایت از چهار هزار و 392 واحد مشکل دار شاهد کاهش 35 درصدی در این بخش هستیم که پنج هزار و 832 تعدیل نیرو نیز در استان صورت گرفته که یک درصد کاهش داشته‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: در خصوص واحدهای مشکل دار ضمن بازدیدهای مستمر و دورهای از کارفرمایان برای حل و فصل موضوع دعوت کرده ایم و در کمیته های ستاد تسهیل، شورا گفتگو و رفع موانع تولید ضمن تحلیل کارشناسی دنبال راهکار بوده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه بیمه بیکاری با الکترونیک کردن فرایند بیمه بیکاری، آموزش و توانمندسازی کاریابی های غیردولتی با قوانین و مقررات بیمه ای برای تحقق شاخص های اختصاصی اقدام کرده‌ایم.

بابایی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی مطرح کرد: کمبود نقدینگی، اختصاص نیافتن اعتبار لازم و کاهش قدرت خرید، نبود بازار فروش، افزایش قیمت تمام شده و تحمیل هزینه‌های بیمه ای خارج از عرف جهانی به بدنه صنعت از دیگر مشکلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: وصول نشدن مطالبات از مشتریان، مدیریت ضعیف برخی واحدها، رکود بخش مسکن اجرای قوانین مالیاتی و ارزش افزوده از دیگر چالش‌های حوزه تولید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار