رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا در فصل تابستان جشنواره استعدادیابی مدارس فوتبال استان را به مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 29 June 2015

صمد نوتاش در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در تشریح آیین‌نامه جدید مدارس فوتبال که به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: مدارس فوتبال به صورت استاندارد باید به مرکز آموزش فوتبال برای کودکان و نوجوانان در سنین 6 تا 16 سال اختصاص یابند که در آیین‌نامه جدید باید از ورزش و جوانان و هیئت فوتبال برای دو سال مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی افزود: این مدارس شامل فوتبال بانوان‌، مدارس فوتسال و مدارس فوتبال ساحلی است که در چارچوب آیین‌نامه باید فعالیت کرده و شرایط تأسیس، ‌بهره‌مندی از تجهیزات مورد نیاز و همچنین شرایط جذب مربیان را در این مدارس فوتبال رعایت کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل یادآور شد: تمام مدارس فوتبال مؤظف هستند یک هفته پس از ثبت‌نام فوتبال‌آ‌موزان و استخدام مربیان، تکمیل اطلاعات آنها را در سامانه مدارس فوتبال انجام دهند تا در یک محیط سالم برای شکوفایی استعدادها آموزش اصول و تکنیک پایه در استان، زمینه‌سازی برای کشف استعدادهای برتر و همچنین بیمه حوادث و صدمات مربیان و فوتبال‌آموزان به همراه تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدرسه اقدام کنند.

نوتاش تصریح کرد: مدارس فوتبال مؤظف هستند آموزش‌های خود را با طرح درس ابلاغی از سوی فدراسیون هماهنگ کنند و هیچ یک از مدارس نمی‌توانند به صورت فصلی و موقت فعالیت کنند که این مدارس باید از درجه‌بندی یک، دو و ممتاز برخوردار شوند.

این مسئول ادامه داد: امسال نیز تلاش می‌کنیم تا در فصل تابستان جشنواره استعدادیابی مدارس فوتبال استان را به مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم که قطعاً در این راستا مدارس فوتبال می‌توانند از مربیان کاربلد و حرفه‌ای در استان استفاده کرده و ما نیز نظارت‌هایمان را در این حوزه افزایش می‌دهیم.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با بیان اینکه مدارس فوتبال غیرقانونی و فاقد مجوز پلمپ شده و ادامه فعالیت به آنها داده نمی‌شود، گفت: تلاشمان بر این است تا در یک شرایط مناسب و مطلوب فستیوال مدارس فوتبال را در استان اردبیل برگزار کنیم تا استعدادهای برتر به فدراسیون معرفی شده و امکان بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت آنها فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار