رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر نیمی از زندانیان شهرستان خلخال محکومان جرائم مواد مخدر هستند.
کد خبر: ۵۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 29 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، علی رمضان‌پور صبح امروز در آئین گرامیداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان خلخال اظهار داشت:‌ در حال حاضر نیمی از زندانیان شهرستان خلخال و پرونده‌های کیفری در این شهرستان مربوط به محکومان جرائم مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا میزان تقاضا برای مواد مخدر در جامعه کاهش یابد تا از این طریق کنترل عرضه انجام شود، گفت:‌ در این زمینه چند ارگان و نهاد دولتی همچون نیروی انتظامی و دادگستری نمی‌توانند اقدامات مناسبی را انجام دهند و انتظار می‌رود تمامی مردم با عزمی همگانی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال با تاکید بر ترویج و نهادینه شدن فرهنگ نه گفتن در جامعه بیان کرد:‌ در این زمینه انتظار می‌رود تا نهادهای فرهنگی و مردمی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه اقدامات لازم را انجام داده و در امر مبارزه با مواد مخدر در کنار دستگاه قضا و نیروی انتظامی باشند.

رمضان‌پور با اشاره به تشکیل 17 هزار پرونده در سال گذشته در دادگستری خلخال تصریح کرد: اگر مردم در بسیاری از اختلافات به کدخدامنشی و حل مشکلات با این روش و امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند بسیاری از اختلافات اجتماعی از بین رفته و نیازی به تشکیل پرونده در دادگستری به وجود نمی‌آید که در حال حاضر این مشکل در شهرستان خلخال وجود دارد.

وی اطاله دادرسی در دادگستری خلخال را یکی از مشکلات اصلی در دادگستری شهرستان برشمرد و افزود:‌ این امر به دلیل کمبود امکانات در این حوزه و کمبود قاضی در شهرستان رخ می دهد که باید تلاش شود تا کمبودها و نارسایی‌ها در این زمینه برطرف شده و در کنار این امر از مراجعات غیرضروری مردم و تشکیل پرونده برای مسائل جزئی جلوگیری شود.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال با بیان اینکه سطح جرائم خشن در شهرستان خلخال بسیار پایین است، اظهار کرد:‌ طلاق، اختلافات خانوادگی، تهدید، مزاحمت‌های تلفنی، نشر اکاذیب، توهین و افترا بیشترین پرونده‌های دادگستری خلخال را تشکیل می‌دهد که می توان بسیاری از این پرونده‌ها را بدون تشکیل پرونده و ترویج سبک زندگی مسالمت‌آمیز برطرف کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار