مدیر شیلات و پرورش آبزیان استان یزد گفت:شهرستان بافق باتوجه به دارا بودن 10مجوز 2هزار تنی برای پرورش ماهی تیلاپیا، تنها دارنده مجوز در کشور برای پرورش این گونه آبزی است.
کد خبر: ۵۴۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 04 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیر شیلات و پرورش آبزیان استان یزد در بافق گفت:شهرستان بافق تنها دارنده مجوز از سوی شیلات کشور برای پرورش ماهی تیلاپیا است.

سید یحیی سادات اخوی افزود: در مرحله نخست با توجه به دارا بودن 10مجوز 2 هزار تنی پرورش ماهی این ماهی در بافق، صدور مجوز برای افراد بهره بردار از آب و زمین انجام شود.

وی با بیان اینکه سالانه 16هزارو 400تن از این ماهی وارد کشور می شود بیان داشت:این شهرستان می تواند با پرورش ماهی تیلاپیاضمن جلوگیری از واردات این گونه آبزی سبب گردش چرخه اقتصاد در داخل کشور شود.

اخوی گفت:این ماهی با تراکم پذیری که داراست باعث اشتغالزایی و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی با بازده بسیار بالا است.

فرماندار بافق نیز در این نشست از برگزاری کارگاه آموزش پرورش ماهی تیلاپیا خبرداد و افزود:این کارگاه برای علاقمندان به سرمایه گذاری و تولید این گونه در این شهرستان برگزار می شود.

محمد زاده رحمانی با اشاره به اقدامات انجام شده درباره پرورش این گونه بیان داشت:تسریع در روندبررسی مشکلات 4واحد پرورش جدیدی که درشهرستان راه اندازی شده و رفع موانع در خصوص پرورش این گونه برخی از اقدامات در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار