وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ارزان ترین و سالم ترین ابزار برای پر کردن اوقات فراعت بخش بسیاری از مردم است.
کد خبر: ۵۴۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 05 January 2018

مسعود سلطانی‌فر در آیین افتتاح سالن‌های وزنه‌برداری و رزمی شهرستان مسجدسلیمان، اظهارکرد: خدا را شکر می‌کنم که امروز این توفیق را پیدا کردیم که در استان خوزستان باشیم و بر اساس برنامه‌ای که در نظر گرفته شده است، در چند شهرستان حضور پیدا کنیم و یک سری پروژه‌ها را افتتاح کنیم. همچنین یک سری از پروژه‌ها آغاز به عملیات خواهند شد.

وی افزود: در این سفر، دیداری با مردم، ورزشکاران و همچنین خانواده معظم شهدا نیز خواهیم داشت. از نزدیک نیز در جریان بحث ورزش و جوانان استان خوزستان قرار گرفتیم.

وزیر ورزش افزد: خوشبختانه با رویکرد دولت که توزیع امکانات علاوه بر مراکز استان‌ها در سایر نقاط نیز است، تاکنون در شهرستان‌های رامهرمز و ایذه و همچنین مسجدسلیمان، پروژه‌هایی را آغاز کرده‌ایم. این پروژه‌ها بیانگر رویکرد عدالت‌محورانه دولت با تاکید رییس جمهور محترم مبنی بر این است که بتوانیم به مردم مناطق محروم و دورافتاده و کم‌برخوردار نیز امکانات بیشتری را ارائه بدهیم.

وی گفت: تلاش ما با توجه به رویکرد دولت و تاکید شخص آقای دکتر روحانی، این است که از منابع موجود بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم تا موجبات رضایت و رفاه مردم را فراهم کنیم. در این راستا تمامی تلاش بخش‌های مختلف در تمام عرصه‌ها به کار گرفته می‌شود تا پروژه‌های نیمه‌تمام زودتر به بهره‌برداری برسند و همچینن عقب‌افتادگی‌ها به ویژه در بخش اشتغال که یکی از مشکلات بزرگ کشور است، جبران شود و سرمایه‌گذاری‌های‌مان را گسترش دهیم و همچنین زمینه حضور بخش خصوصی را نیز فراهم کنیم تا ان‌شاءالله در سال‌های آینده شاهد رشد اقتصادی در کل کشور باشیم.

سلطانی فر عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که همواره از حمایت و پشتیبانی مردم و همچنین همراهی آنها و انتقادها و ایده‌هایشان در جهت پیشبرد اهداف‌مان استفاده کرده‌ایم و تلاش‌مان بر این است تا به عنوان نمایندگان شما مردم در دولت، با کمک و حمایت یکدیگر از توسعه فرایند کشور، ان‌شاءالله در آینده ایرانی آباد و با عزت و همچنین آزاد و توسعه یافته را داشته باشیم تا نسل جوان ما بتواند در این شرایط زندگی مناسبی را داشته باشد و نیازهایشان برطرف شود و علاوه بر اشتغال بتوانیم در جهت پر کردن اوقات فراغت مردم با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه ابزار ورزش، قدم‌های اساسی‌تری برداریم.

وی خطاب به استاندار خوزستان و دیگر مسوولان و مردم حاضر در این آیین، اظهار کرد: همه می‌دانید امروز ورزش ارزان‌ترین و سالم‌ترین ابزار ما برای پر کردن اوقات فراغت جمع کثیری از مردم است. بارها گفته‌ام در پر کردن اوقات فراغت مردم و اشتغالی که می‌توانیم ایجاد کنیم، سالم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین وجه، همین هزینه‌هایی است که برای برگزاری مسابقات به ویژه بخش لیگ برتری انجام می دهیم، چرا که ورزش ارزان‌ترین و موثرترین ابزار است و پوششی که ایجاد می‌کند یک پوشش گسترده است که به سلامت اوقات فراغت مردم را پر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 16 باشگاهی در لیگ برتر هستند که در واقع اوقات فراغت مردم را پر می‌کنند. سه تیم از استان خوزستان، دو تیم از خراسان، تبریز، اصفهان و تهران و یک تیم از گیلان و همچنین دیگر شهرها در لیگ برتر داریم که هزینه‌شان کمتر از 500 میلیارد تومان است و دولت هیچ چیز آن را پرداخت نمی‌کند و تمام اینها یا توسط بخش‌های خصوصی یا از طریق سامانه‌های هواداری از سوی مردم و یا همچنین از طریق کمک‌های شرکت‌های غیردولتی و شبه‌دولتی تأمین می‌شود ولی بخش بسیاری از اوقات فراغت مردم توسط این 16 باشگاه پر می‌شود، در حالیکه در سایر بخش‌ها هزینه‌های بیشتری می‌کنیم و امیدوارم در بخش ورزش بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های‌مان را بیشتر کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما امروز یکی از عرصه هایی که به واسطه آن می‌توانیم اسم نظام و کشورمان را موفق کنیم و باعث به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران شویم، ورزش و دیگری هنر است و خوشبختانه در سایه نظام جمهوری اسلامی و امور علمی و عرصه‌های علمی است که نام کشور مطرح می‌شود و به عنوان سرآمد کشورهای مختلف می‌توانیم عرض اندام کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بیشتری در این مناطق باشیم. ورزش خوزستان در تاریخ ورزش کشور سابقه بسیار روشن و موثری داشته است. در گذشته نه چندان دور نیز در بسیاری از رشته‌های ورزشی، استخوان‌بندی اصلی تیم‌های ملی‌مان از ورزشکاران استان خوزستان بود و امیدوارم ورزش خوزستان با تلاشی که اکنون در حال انجام است و همچینن حمایت استاندار خوزستان و مجمع نمایندگان این استان، از جمله نماینده مردم مسجدسلیمان که دغدغه دارد و به دنبال جذب امکانات است و همچنین تلاش مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، بتوانیم دوباره ورزش خوزستان را به روزهای خوش و طلایی اش برگردانیم که این مهم خیلی دور نیست.

سلطانی فر عنوان کرد: همچنین این بحث هم مطرح شد که در نقطه‌ای از این شهرستان، یک سالن چند منظوره ورزشی سرپوشیده بسازیم و عملیات ساخت آن در سال آینده با کمک یکدیگر آغاز خواهد شد‌

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روحیه تعاملی که بین اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و همچنن مجموعه استانداری وجود دارد، باعث می‌شود دست و دل ما هم به کار برود، چرا که می‌بینیم خود اینها بخشی از نیازها را تامین می‌کنند و ما هم بخش دیگر را تامین خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار