مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی ایلام
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بهره گیری از زبان هنر را مهمترین ابزار و اهرم در تبیین رویداد تاریخی آزاد سازی مهران برای مردم بویژه نسل جوان دانست.
کد خبر: ۵۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 30 June 2015
علی محمد نیاکان در آستانه 10 تیر سالروز حماسه آزادسازی مهران گفت:هنرمندان رشته های مختلف باید با تولید آثار با موضوع آزاد سازی مهران به احیای این حماسه ماندگار کمک کنند.
وی گفت: حماسه آزاد سازی مهران از وقایع مهم تاریخ طلایی دوران هشت سال دفاع مقدس است که باید نسل به نسل منتقل و ابعاد آن برای مردم تبیین و تشریح شود.
نیاکان تاکید کرد: انعکاس ابعاد مختلف حماسه های دوران دفاع مقدس در ایلام و عملیات هایی که در این استان رخ داده امروز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نسل جوان جامعه تشنه کسب آگاهی بیشتر نسبت به این رویدادها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان و سرداران واقعه آزادسازی مهران را از دیگر راهکارهای ترویج این حماسه تاریخی اعلام کرد.
شهر مرزی مهران 10 تیر سال 65 در عملیات کربلای یک و طی 10 روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال ارتش بعث عراق آزاد شد.
در این عملیات بیش از 9 هزار نفر از قوای بعثی کشته و زخمی شدند و بیش از یک هزار و 200 نفر نیز به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.
امام خمینی (ره) پس از آزاد سازی این شهر مرزی گفت: مهران را هم خدا آزاد کرد
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار