رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار
رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از نجات بیش از پنج هزار قطعه ماهی از نوع کپور رودخانه ای در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 01 July 2015
علی امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طی تماس واصله از نگهبان یک شرکت غیر فعال مبنی بر احتمال تلف شدن ماهی های موجود در حوضچه محوطه شرکت به دلیل کم آبی ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودبار جهت بررسی به محل مورد نظر واقع در لوشان اعزام شدند .

وی اظهار کرد : با بررسی های انجام شده ، مشخص شد که تعداد زیادی از ماهیان بدلیل تبخیر آب استخر در اثر کم آبی و فقدان اکسیژن در حال تلف شدن هستند که بلافاصله ، یگان حفاظت محیط زیست نسبت به تخلیه آب موجود و نجات ماهیان اقدام کردند .

وی اضافه کرد : پس از مرحله آرامش و سازگاری ، ماهیان در داخل آب رودخانه شاهرود رهاسازی شدند و از مرگ حتمی آنان جلوگیری شد .

امیری تصریح کرد : این ماهیان بیش از پنج هزار قطعه از نوع کپور ماهی رودخانه ای بوده که حدود دو هزار قطعه آن وزنی حدود 300 تا 500 گرم و مابقی 50 تا 100 گرم بودند .



*** 

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در ادامه همچنین به اطفای حریق به موقع زیستگاه ارس و گون در این شهرستان اشاره و اظهار کرد : ماموران محیط زیست شهرستان رودبار در حین گشت و کنترل در مناطق کبته و کلاس متوجه دود ناشی از آتش سوزی شدند که با اقدام به موقع و واکنش سریع به همراه مردم محلی آتش را کنترل و اطفا کردند . 

وی با اشاره به چگونگی وقوع حادثه بیان کرد : ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در حین گشت و کنترل مناطق کوهستانی کبته و کلاس متوجه دود غلیظ در مراتع منطقه شدند .

وی اضافه کرد : ماموران پس از رسیدن به محل آتش سوزی با کمک مردم منطقه اقدام به کنترل آتش و اطفای حریق کرده و باعث جلوگیری از نفوذ آتش به داخل زیستگاههای با ارزش کل و بز و همچنین درختان ارس شدند .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تصریح کرد : با توجه به وزش باد و خشک بودن مراتع پیشروی و گسترش آتش به حدی بود که در کمتر از نیم ساعت علوفه های خشک و بوته های گون در عرصه ای به مساحت حدود چهار هکتار سوخت .

به گفته امیری ؛ با تلاش نیروهای محیط زیست و اهالی بومی منطقه از نفوذ آتش به داخل زیستگاهای سوزنی برگ و ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری شد که در صورت اقدام نکردن به موقع با توجه به خشک بودن گیاهان و وزش باد شدید ، دامنه آتش بعد از عبور از یال مورد نظر به درختان سوزنی برگ سرایت می کرد . 

وی ادامه داد : پس از مهار آتش اقدامات کنترل و خاموش کردن آن تا غروب ادامه یافت تا آتش بطور کامل خاموش شد .

امیری یادآورشد : منطقه کبته و کلاس یکی از مناطق صخره ای با پوشش درختان سوزنی برگ پراکنده و خارج از مناطق تحت مدیریت سازمان بوده که علت آتش سوزی طی پیگیری های انجام شده تاکنون مشخص نشده است .

شهرستان رودبار در جنوب استان گیلان واقع است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار