نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده سقف انتشار اوراق مشارکت را مشخص نمودند.
کد خبر: ۵۶۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 04 February 2018

به گزارش تابناک : نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز شنبه ۱۴ بهمن قوه مقننه دو مصوبه درمورد تعیین سقف انتشار اوراق مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سقف انتشار اوراق مشارکت برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای داشتند.

بر اساس این خبر، نمایندگان در این مصوبات به شرکت‌های دولتی و وابسته وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و مؤسسات آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم‌و‌فناوری با تصویب هیئت امنا اجازه دادند تا سقف چهل و پنج هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی توسط خود به انتشار برسانند.

در حالی است که نمایندگان در بودجه سال جاری و سال قبل کل کشور به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، درمان و آموزش پزشکی و شرکتهای دولتی وابسته و چند وزارتخانه اجازه دادند تا برای اجرای طرحهای دارای توجیه فنی و اقتصادی و مالی خود در هر سال یکصدهزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر نمایند که در ۳ سال متوالی حدود دویست و چهل و پنج هزار میلیارد ریال از موسسات ودانشگاه‌ها اوراق مشارکت منتشر کردند.

در سال های اخیر همواره علی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان از نحوه انتشار اوراق مشارکت انتقاد کردند و سال قبل هم در ایام بررسی بودجه لاریجانی اعلام کرد با انتشار ۶۰ هزار میلیارد اوراق مشارکت در لایحه بودجه سال آینده دولت بعد را بدهکار می‌کنیم. معلوم نیست سرنوشت انتشار اوراق چه می‌شود؟ و در جای دیگری در پاسخ به اخطار فلاحت‌پیشه در صحن علنی پارلمان گفته که میزان بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه ۹۶ کل کشور به عنوان یک ایراد مطرح گردید. با این حال باید دید که چرا هر ساله مجلس سقف انتشار اوراق مشارکت توسط دولت را افزایش می‌دهد.

 

 

 

منبع : تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار